مدل های کسب و کارها برای تیم ها؛ راهنمای کاربردی برای سازگاری افراد با تیم و سازمانشان

نویسنده :
تیم کلارک بروس هیزن
مترجم :
سامه نجفی
نوبت و سال چاپ : 2 / 1402 تعداد صفحات : 264
نوع جلد / قطع: شومیز / خشتی وزن: 520
ویرایش : 0 شابک 9786227089226
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 258,000تومان

پیشگفتار مترجم

تقریبا ده سالی می شود که کسب و کارها با بهره گیری از ابزار معرفی شده در کتاب خلق مدل کسب و کار با نام ((بوم مدل کسب و کار))توانسته اند از موقعیت فعلی خود به درک بهتری برسند و تصور روشن تری از وضعیت آتی شان داشته باشند.

((بوم ارزش پیشنهادی)) نیز، که در کتاب طراحی ارزش پیشنهادی معرفی شد، نسخه بسط یافته ای از همین ابزار بود تا سازمان ها به کمک آن جهان را از دید مشتریان ببینند و بفهمند چه بهره ای به مشتریان خود می رسانند یا در کجا آنها را به دردسر می اندازند. اما همسویی مناسب بین مدل کسب و کار سازمانی و افرادی که در این سازمان ها کار می کردند به دو سطح دیگر از مدل کسب و کار نیاز داشت.

نویسندگان کتاب مدل کسب و کار شما، در تلاش برای رفع همین نیاز در سطح فردی، در این کتاب هر فرد را مانند کسب و کار تک نفره در نظر گرفتند و به او کمک کردند تا با در نظر گرفتن نقاط قوت و استعدادهای خود، مدل کسب و کار شخصی خود را تعریف کند. به بیان دیگر، در این کتاب ابزاری برای مدل سازی نیازها و خواسته های شخصی معرفی شد تا علاقه مندی ها، استعدادها و مهارت های خود را در زندگی شخصی و حرفه ای همسو کنند.

حالا، در کتاب مدل های کسب و کار برای تیم ها این نیاز در سطح تیمی هدف گرفته شده است تا مدیران یا سرپرستان با به کارگیری ابزارهای موجود در آن به این درک برسند که سازمانشان واقعا چگونه کار می کند و هر فرد چگونه با آن سازگار می شود.

یکی از ارزشمندترین دیدگاه هایی که در این کتاب مطرح می شود رویکرد((من به ما)) و اهمیت آن در درک (( نظریه بزرگ تر کار)) است. با کمک این رویکرد می توان از پرسش (( چه نفعی برای من دارد؟)) گذر کرد و به این نگاه رسید که ((چه چیزی به صلاح ما و شرکت ماست؟)) به این ترتیب، سازمان ها و تیم ها می توانند برای درک به هم وابستگی های درون سازمانی، نحوه خدمت رسانی به مشتریان داخلی و اثرات مثبت و منفی فعالیت هایشان از این رویکرد استفاده کنند.

نویسندگان کتاب مدل های کسب و کار برای تیم ها با بهره گیری از داستان های واقعی نشان می دهند چگونه می توان با استفاده از ابزاری یکسان در سطوح سازمانی، تیمی و فردی به درک و شفافیت رسید. در حقیقت، با کمک ابزارهای این کتاب به مثابه حلقه گم شده، می توان کاری را که باید انجام شود، نه در قالب شغل، که در قالب نقش تعریف کرد تا افراد پس از طراحی مدل کسب و کار خود و تیمشان بتوانند به جایگاه و اهمیت نقش های خود در مدل تیمی پی ببرند و با سازمانشان همسو شوند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...