قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

به همراه راهنمای تصویری صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی

نویسنده :
حسین سیمایی چاقی اکبر کریمی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 136
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 210
ویرایش : 0 شابک 9786223270857
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : قوانین مالیاتی و سایر قوانین

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 100,000تومان

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به منظور شفاف سازی تدریجی مبادلات اقتصادی و در راستای ایجاد زیر ساخت مالیات الکترونیکی و تحقق اهداف دولت الکترونیک و جهت تسهیل در شناسایی در آمد واقعی مودیان و رعایت عدالت مالیاتی در تاریخ 21/07/1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
با پیاده سازی پایانه های فروشگاهی در سطح واحدهای کسب و کار، ضمن تسریع، تسهیل و شفافیت مبادلات تجاری، افزایش شفافیت جریان درآمدها و کاهش هزینه های قانونی صاحبان مشاغل نیز اتفاق می افتد. همچنین باعث جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی در کشور می شود و می تواند به تامین بودجه کشور کمک کند. بی تردید، با استقرار کامل سامانه پایانه فروشگاهی، امکان حذف دفاتر قانونی اعم از دفتر روزنامه و دفتر مشاغل برای اشخاص حقیقی وجود دارد. این موضوع ضمن کمک به فرآیند شناسایی و تشخیص دقیق درآمد مودیان مشمول در بخش مالیات های مستقیم، امکان شناسایی فعالان اقتصادی در نظام مبادلات اقتصادی، سهولت برآورد ظرفیت مالیاتی کشور، شفاف سازی اقتصادی در طول زنجیره واردات، تولید، مصرف و مالیات های پرداخت شده مرحله قبل و به حداقل رساندن فرار مالیاتی را فراهم می آورد.
هدف از گردآوری مجموعه حاضر تلاش در جهت انتقال دانش و اطلاعات تخصصی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای رفع ابهام مودیان محترم مالیاتی و علاقه مندان حوزه مالیات می باشد.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...