مدیریت ریسک بازارهای مالی

نویسنده :
مهندس داریوش رفیعی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 372
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 750
ویرایش : 0 شابک 9786223270734
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : بازارها و نهادهای مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 300,000تومان

بحث مدیریت ریسک در بازارهای مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که به شما این امکان را می دهد که چگونه پورتفوی خود را شکل داده و بتوانید سرمایه خود را رشد داده و از آن حفاظت کنید.
وقتی در بازارهای مالی معامله می کنید و پورتفوی خود را شکل می دهید همواره با دو ریسک مواجه هستید، یکی ریسک غیر سیستماتیک و دیگر ریسک سیستماتیک.
ریسک غیرسیستماتیک ریسکی است که مربوط به یک سهم، چند سهم و یا یک یا چند سکتور از سهام است که با متنوع کردن پورتفوی از سهم های مختلف از میان سکتورهای مختلف در بازار سهام می توان این ریسک را کاهش داده و حتی به صفر رساند. برای مدیریت ریسک غیرسیستماتیک پورتفوی خود باید چندین سهم در آن داشته باشید که این سهم ها در پورتفوی نسبت به هم همبستگی منفی داشته باشند که بتوان ریسک غیرسیستماتیک پورتفوی را مدیریت کرد.
ریسک دیگری که پورتفوی با آن مواجه است ریسک سیستماتیک است که ریسک کل بازار است که با متنوع کردن پورتفوی نمی توان این ریسک را مدیریت کرد، اما به لطف وجود ابزارهای نوین مشتقه امکان مدیریت کردن ریسک سیستماتیک میسر شده و حتی می توان ریسک فوق را حذف نمود.
این کتاب در مورد مدیریت ریسک بازارهای مالی با استفاده از مشتقات بحث می نماید که این بازارهای شامل بازارهای سهام، بازارهای اوراق و بازارهای ارز است. با بهره گیری از مشتقات به راحتی می توانید ریسک پورتفوی خود را در مقابل ریسک بازار مدیریت کنید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...