ذهن معامله گر

Trading psychology

نویسنده :
اندرو ویل بیچر
مترجم :
بهناز ابراهیمی فرد
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 128
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 160
ویرایش : 0 شابک 9786001865978
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 125,000تومان

یکی از رایج ترین اشتباه های معامله گران مبتدی و حرفه ای دست کم گرفتن یا نادیده گرفتن تاثیر احساسات بر عملکرد شخص به عنوان سرمایه گذار است. در واقع مرزی که هیجان را از شکست و طمع را از رضایت جدا می کند، بسیار باریک است. هدف اصلی یک معامله گر کنترل احساسات و پایبندی به استراتژی معاملاتی است. این اصل به شما امکان می دهد تا تاثیرات مثبت و منفی احساسات را به حداقل برسانید.

بدترین دشمن معامله گرهای حرفه ای و متخصص ذهن شان است و مهلک ترین و قوی ترین زیان در بازار احساس طمع و ترس است. زمانی که یک معامله گر خسته، ترسیده یا نگران است؛ مسائل حل نشده یا احساسات ضد و نقیض آشکار می شود. به همین دلیل، معامله گری که مدت طولانی در بازار بوده، زمان زیادی را برای عوامل روانی و عاطفی در نظر می گیرد زیرا این بخشی از عوامل تأثیر گذار در معامله گری است. برای یک معامله گر کار بر روی این عوامل به اندازه کارهای آموزشی یا ایجاد استراتژی شخصی، مهم محسوب می شود.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر احساساتی که بر معاملات شما تأثیر منفی می گذارد، این است که با معاملات خود مشابه یک معامله گر حرفه ای برخورد کنید. برای هر پوزیشنی که در آن قرار می گیرید یک استراتژی دقیق داشته باشید، و هر اتفاقی که بیفتد، از آن پیروی کنید. حتی بهترین معامله گران هم ضرر می کنند. این قسمت هم بخشی از خود معامله گری و بخشی مسلم از زندگی یک معامله گر است.

مهم ترین کار هنگام مواجه با زیان، درس گرفتن از آن است به این معنا که همان اشتباه را دوباره تکرار نکنید و به دنبال فرصت معاملاتی بعدی باشید. روانشناسی معاملات رکنی اساسی برای یک معامله گر است و در این کتاب قصد داریم جنبه ها و احساسات تشکیل دهنده اش را تفکیک کرده و جنبه های منفی که باعث از دست دادن پولمان می شود و جنبه های مثبتی که باعث رسیدن به سود می شود را بررسی کنیم.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...