معامله با ایچیموکو؛ چطور از مزایای فوق العاده آن بهره ببریم؟

Ichimoku Trading: How To Profit From Its Unfair Advantages

نویسنده :
جارود سندرز
مترجم :
فاطمه قره قانی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 144
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 170
ویرایش : 0 شابک 9786004074537
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : تحلیل تکنیکال

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 100,000تومان

از روزهای ابتدایی معامله گری خود (حدود دو دهه قبل) با کمک «ایچیموکو» معامله کرده ام و باید بگویم این سیستم منحصر بفرد است؛ ایچیموکو چندین بازه زمانی را در نظر می گیرد و دید جامع و گسترده ای از بازار و ریسک های احتمالی به ما می دهد. به یقین کمی زمان می برد تا مثل من بتوانید با صرفه جویی در زمان و بازدهی حداکثری از «ایچیموکو» استفاده کنید. اما می توانم تضمین کنم حتماً با کمک این کتاب می توانید در وقت خود هزاران ساعت صرفه جویی کرده و مسیر خود را به سمت موفقیت کوتاه تر کنید. شاید بزرگ ترین انگیزه من برای نوشتن این کتاب همین موضوع بوده که بسیار به آن افتخار می کنم. «ایچیموکو کینکو هیو» یک شاخص نیست، بلکه مجموعه ابزار است. این ابزار شامل دو بخش می شود: ۱. پنج خط؛ ۲. نظریه ها.
مورد اول بین معامله گران محبوب تر است، زیرا در سیستم دیداری «ایچیموکو» پدیدار می شود. اما پیاده نکردن سه نظریه این سیستم (نظریه های زمان، موج و قیمت) بزرگ ترین اشتباه هر کسی است که می خواهد بهترین نتیجه را از «ایچیموکو کینکو هیو» به دست آورد.
در ادامه هر یک از مؤلفه های این مجموعه ابزار را با کمک شکل و نمودار گام به گام بررسی می کنیم تا سرمایه گذاری با کمک این سیستم را به خوبی درک کنید. علاوه بر این، تلاش کرده ایم چندین بعد را به هم متصل کنیم تا دید جامع تری نسبت به بازار به دست آورید. حدود ۱۰۰ نمودار در این کتاب گنجانده شده تا دقیقاً متوجه شوید چه می گویم. این استراتژی ها طی ۱۵ سال اخیر جمع و بهینه سازی شده و به یقین می توانید آن ها را طبق سلیقه خود تغییر دهید. حتی اگر معامله گر تنبلی هم باشید، تلاش کرده ام چندین نوع نقطه ورود، خروج و حد زیان را برای تصمیم گیری راحت تر شما دسته بندی کنم.
زمانی که راهبردها و تکنیک های ایچیموکو را در این کتاب مطالعه کردید و در آن حرفه ای شدید، می توانید از آن ها در دنیای واقعی استفاده کنید. راهبرد معاملاتی ستون فقرات هر سیستم معاملاتی است. هر اندازه سریع تر راهبرد معاملاتی دائمی و قدرتمندی را برای خود ایجاد کنید، سریع تر هم به سود دائمی و پیوسته می رسید.
با تمام این تفاسیر معتقدم ایچیموکو سیستم معاملاتی جامعی است که با کمک آن می توان فرصت های مناسب و نقاط ورود و خروج از معامله را راحت تر پیدا کرد. با این که به سیگنال های قدرتمند ایچیموکو ایمان دارم، اما ایرادی ندارد که این ابزار را با دیگر ابزارهای تحلیل قیمت ترکیب کنید. البته حواستان باشد مسئله را خیلی پیچیده نکنید. معامله موفق باید ساده باشد.

قبل از ورود به بخش های اصلی کتاب دو اصل ساده را برای به کارگیری ابزار ایچیموکو کینکو هیو مرور می کنیم.
انعطاف پذیر باشید.
از آنجا که سیگنال های ایچیموکو کینکو هیو از رفتارهای دائم متغیر قیمت ها گرفته می شود، باید هنگام استفاده از آنها انعطاف پذیر باشید. هر اندازه بیشتر در این کتاب جلو بروید متوجه می شوید که قرار نیست سطوح خاص و ثابتی از قیمت را در راهبردهای خود پیاده کنیم. در عوض، باید بر اساس خوانش خود از حرکات قیمت، سطح قیمت مناسب را تشخیص دهیم. برای مثال، اگر «ابر کوکو» باریک است، بهتر است حد زیان خود را بالای «کومو» انتخاب کنید. اما اگر «کومو» ضخیم تر باشد، باید نسبت خرید-فروش را در آن نقطه تحلیل کنید و ببینید اگر حد زیان وسط «کومو» قرار گیرد مناسب است یا خیر؟ بازارهای مالی بسیار متلاطم هستند؛ هر اندازه در تحلیل رفتار قیمت و مومنتوم منعطف تر باشید، سودهای شما نیز ثابت و دائمی خواهد بود.
انتظار به جای پیش بینی
هدف ما در «ایچیموکو» این نیست که حرکت بعدی بازار را پیش بینی کنیم. اصلا نمی توانیم همچین چیزی را پیش بینی کنیم، بلکه در «ایچیموکو» فقط انتظار داریم که بازار بر اساس رفتارهای قبلی قیمت در جهت خاصی حرکت کند یا از حرکت بایستد. خالق ایچیموکو کینکو هیو در کتاب خود تأکید کرده با فراغ بال معامله کنید، انگار که هیچ موضع معاملاتی ندارید؛ یعنی طرز فکر شما باید به گونه ای باشد که بر اساس اهداف و انتظارهای منطقی معامله کنید، اما اگر تلاش کنید با قطعیت چیزی را پیش بینی کنید، ذهن خود را در مسیر اشتباه به حرکت درآورده اید و این مسئله تأثیری منفی بر معاملات شما خواهد داشت. خلاصه این که «ایچیموکو» سیگنال های قابل اطمینانی به شما می دهد که در بلندمدت به معاملات شما کمک شایانی می کند؛ البته هیچ تضمینی نیست که در تک تک معاملات خود سود کنید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...