استراتژی های پیشرفته خطوط روند

Advanced strategies of trend lines

نویسنده :
مهندس مجید هدایتی فر
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 126
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 200
ویرایش : 0 شابک 9786001866333
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : استراتژی های سرمایه گذاری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 125,000تومان

حمایت و مقاومت به نقاط کلیدی می پردازد که در آنها قدرت های عرضه و تقاضا با هم تلاقی می کنند. عرضه نشانه بازار نزولی و حاکم بودن خرس‌ها در بازار است و تقاضا نشانه بازار صعودی و حاکم بودن گاوهای نر در بازار است. در تعریف نواحی حمایت و مقاومت از برخی ابزارها مثل واگرایی، میانگین متحرک، فیبوناچی و .... استفاده کردیم تا به اعتبار این نواحی اضافه کنیم. همچنین اشاره کردیم در چه مواقعی در این حمایت، مقاومت و خطوط روند احتمال شکست زیاد است. در چه مواقعی حمایت و مقاومت می‌توانند به همدیگر تبدیل شوند و یک نقطه چرخش به وجود آورند و نحوه معاملات در این مواقع چگونه است. همچنین در برخی از موارد شکست ها فیک هستند و شما باید بتوانید برخی از این شکست های فیک را به درستی تشخیص دهید. یا در پاره ای از موارد نمودار را از حالت کندلی به حالت خطی در می آوریم، تا بهتر بتوانیم نمودار را تجزیه و تحلیل کنیم.
در تعریف خطوط روند، به بررسی خطوط روند ضعیف، متوسط و قوی پرداختیم و نحوه معاملات خرید و فروش، حد سود و حد ضرر را در آنها توضیح داده ایم. خطوط روندی که مستقیم هستند، خطوط روندی که منحنی هستند و خطوط روندی که معکوس می شوند هر کدام استراتژی های معاملاتی خاص خودشان را دارند و نحوه ورود و خروج در هر کدام از آنها متفاوت است.
در یک روند صعودی مدام شاهد کف و سقف بالاتر هستیم، برای اینکه یک سهم رشد کند نیاز است که فاز جمع آوری در آن به درستی انجام شده باشد. همچنین در یک روند نزولی مدام شاهد کف و سقف پایین تر هستیم و یک سهم زمانی وارد روند نزولی می شود که فاز توزیع در آن به خوبی انجام شده باشد و سهامداران قوی بخش زیادی از سهامشان را در اوج فروخته باشند. اهمیت مرحله توزیع و جمع آوری به خوبی در این کتاب توضیح داده شده اند.
در بخش دوم کتاب در یک فصل جداگانه به ارائه مدیریت سرمایه برای استراتژی های خطوط روند پرداختیم. بدون مدیریت سرمایه هر چقدر هم که تحلیل گر خوبی باشید در مسیر معامله گری موفق نمی شوید.
در انتهای کتاب در بخش سوم به عنوان یک فعال بازارهای مالی با سالها تجربه سعی کردم با ارائه مثال های متنوع از بازارهای بورس ایران و بازارهای جهانی ضعف ها و کاستی های این دو کتاب را پوشش دهم و نقاط قوت آنها را بیشتر کنم. همچنین برای افراد مبتدی و یا حرفه ای هم در انتهای کتاب چندین اندیکاتور خودکار ترسیم خطوط روند، نواحی حمایت و مقاومت، نواحی شکست و تست مجدد قیمت، کانال کشی و .... در تریدینگ ویو و متاتریدر معرفی کرده ایم که می تواند مورد استقبال آنها قرار بگیرد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...