انگیزه؛ نیروهایی که ما را پیش می راند

Drive: the surprising truth about what motivates us

نویسنده :
دنیل اچ پینک
مترجم :
هدا پری زاده
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 230
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 210
ویرایش : 0 شابک 9786225987357
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : انگیزشی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 174,000تومان

کتاب انگیزه سه بخش دارد. در بخش نخست کاستی های نظام پاداش و تنبیه را بررسی می کنیم و نگاهی جدید به انگیزه می اندازیم. در فصل یکم استدلال می کنیم که دیدگاه غالب در خصوص انگیزه با بسیاری از جنبه های کسب و کار و زندگی معاصر ناسازگار است. در فصل دوم، با هفت دلیل توضیح می دهیم چرا اغلب از محرک های بیرونی «چماق و هویج» نتیجه عکس می گیریم (در پیوست کوتاه فصل دوم الف، به موقعیت های خاصی اشاره می کنیم که در آنها چماق و هویج تأثیرگذار است).
در فصل سوم، درباره رفتار «نوع آی» سخن می گوییم. منظور از رفتار نوع آی طرز فکر و رویکردی به کسب و کار است که در علم واقعی انگیزش انسان ریشه دارد و از انگیزه سوم و نیاز ذاتی ما برای در دست گرفتن هدایت زندگی، یادگیری و خلق چیزهای جدید و بهبود خود و جهان نیرو می گیرد.
در بخش دوم سه مؤلفه رفتار نوع آی را بررسی می کنیم و نشان می دهیم چگونه عملکرد افراد و سازمان ها را بهبود می بخشند و رضایت را افزایش می دهند.
در فصل چهارم خود مختاری، یعنی گرایش به خودگردانی را بررسی می کنیم. در فصل پنجم سراغ مقوله استادی می رویم؛ یعنی شوق پیشرفت در کارها. در فصل ششم، درباره هدف والا حرف می زنیم که به معنای احساس تعلق به چیزی فراتر از خود است.
در بخش سوم با عنوان جعبه ابزار نوع آی، مجموعه ای گسترده از منابع را معرفی می کنیم که به خلق وضعیت مناسب برای شکوفایی رفتار نوع آی کمک می کند. در این بخش هرچه بخواهید، وجود دارد؛ از چندین و چند تمرین برای انگیزه دادن به خود و دیگران، تا پرسش هایی برای بحث در گروه کتاب خوانی و خلاصه بسیار کوتاهی از کتاب انگیزه که کمک می کند در مهمانی ها درباره انگیزه معرکه بگیرید. با اینکه این کتاب بیشتر به کسب و کار مربوط است، در این بخش پیشنهادهایی وجود دارد که با به کارگیری شان می توانید این مفاهیم را در آموزش و پرورش و زندگی شخصی نیز به کار ببرید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...