مالی رفتاری و سرمایه گذاری؛ اثر روانشانسی و سوگیری های رفتاری بر انتخاب سرمایه گذاران

Investing Psychology: The Effects of Behavioral Finance on Investment Choice and Bias

نویسنده :
تیم ریچاردز
مترجم :
دکتر سید فرهنگ حسینی دکتر محمدابراهیم سماوی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1403 تعداد صفحات : 419
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 510
ویرایش : 0 شابک 9786227775525
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه
380,000

7 %

قیمت : 353400 تومان

کتاب حاضر به نه فصل تقسیم شده است که چهار فصل نخست آن، با جنبه های خاص سوگیری های رفتاری است که محرک ما در راستای ریختن پول خود به پای کسانی است که هم اینک هم پولدار هستند. سفر در این چهار فصل، گردشی همراه با توقف و بررسی انواع مختلف سوگیری های رفتاری است که هدف از آن ها، از بین بردن خطاهای ادراکی می باشد که درباره خود و توانایی های خویش در سرمایه گذاری دارید.
در آغاز این مسئله بررسی می شود که چگونه حواس ما اغلب، این تفکر فریبنده را القا می کنند که اموری در بیرون از وجود ما در جریان هستند که در حقیقت در ذهن ما می گذرند. مغز ما با جهان پیرامون مان هماهنگ شده و به نحوی عمل می کند که بهترین شانس بقا را به ما ارائه کند. اما این رفتارها هنگامی که سرمایه گذاری می کنیم، اغلب مناسب نیستند. باور آنکه می توانیم بر بازارها تأثیر گذاشته یا حتی آنها را پیش بینی کنیم، تلاشی مذبوحانه در شاد نگاه داشتن مغز بوده و بلیتی یک طرفه به مقصد تنگ دستی است.
فصل دوم از کتاب حاضر، شامل بررسی احساسات خودانگاره و خودارزشمندی اثرگذار بر رفتار سرمایه گذاری می شود. سوای اینکه تحلیلگران دقیق و بدون احساسات نسبت به داده های مالی هستیم یا خیر، اکثر ما به همان اندازه که نگران آن هستیم که آیا سرمایه گذاران خوبی به نظر می رسیم، نگران این موضوع نیز هستیم که آیا واقعا سرمایه گذاران خوبی هستیم یا خیر. مهمتر از همه آنکه ما به نحوی وحشتناک، بیش از اندازه درباره استعدادهای خویش در سرمایه گذاری خوشبین هستیم و همچنین به شدت مراقب آن هستیم که از اثبات خلاف آن اجتناب نمائیم. در حالی که هیچ یک برای بهبود توانایی ما در امور مالی طراحی نشده آمد...

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...