نوسان گیری در بازار سرمایه

the master swing trader toolkit

نویسنده :
آلن اس. فارلی
مترجم :
جواد ثابت نژاد
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 2 / 1399 تعداد صفحات : 346
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 505
ویرایش : 2 شابک 9786001862793
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : استراتژی های سرمایه گذاری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 115,000تومان

بخش نخست این کتاب، تغییرات مهم ساختار بازار را که در این دهه به وقوع پیوسته است، به تصویر می کشد. این بخش حاشیه ی گریزان معامله گری و نحوه ی کاربرد آن در محیط اینترنتی جدید را تعریف می کند. همچنین، معامله گر پابرجایی را معرفی می کند که مفهوم اصلی این کتاب است.

بخش دوم، با بررسی مفصلی بر بازه زمانی معامله مانند کمتر از یک شبانه روز، هفتگی و ماهانه ساعت بازار را دوباره بررسی می کند. استراتژی های کاری برای فصل کسب درآمد، منقضی شدن انتخاب ها، روزهای تعطیلی خزانه داری آمریکا، خرده فروشی و میزبانی حوادث حساس به زمانی که تقویم بازار را تعریف می کند. این روزها، نمی دانم چطور می توان بدون درک فصلی بودن بازار، معامله کرد و تأثیر شاخص های مالی را نادیده گرفت.

در این بخش، مفهوم قدرت و ضعف نسبی را دوباره تعریف می کنیم. همچنین، به صورت جداگانه به بررسی چرخه های قدرت و ضعف سال های اخیر و نحوه ی تقویت و اجرای برنامه ی معامله گری و مدیریت تجارت می پردازیم.

جعبه ابزار اندیکاتورهایم را حذف کرده و فقط یکی از آن ها را روی نمودار نشان می دهم؛ همیشه، از استوکاستیک ۳-۳-۵ استفاده می کنم.

بخش های سه و شش لازم و ملزوم یکدیگر هستند. سومین بخش روی ماهیت موفقیت تمرکز دارد. این بخش با بحث عمومی در مورد سودآوری کوتاه مدت و بلندمدت شروع می شود و در آن دو مورد، استراتژی های مفصلی ارائه شده است که برای رسیدن به هدف ضرورت دارد. همچنین، در بخش ششم زیان ها، افت ها و خود تخریبی را بررسی می کنیم. این راه رفتن تصادفی در تاریکی به طور طبیعی باعث داشتن مدیریت ریسک در معامله منتهی می شود که برای نگه داشتن ما در بازی ضرورت دارد.

بخش سوم، همچنین، علاقه ی فراوان مرا به روابط واگرایی- همگرایی معرفی می کند. هنوز به نوار قدیمی لیندا بردفورد راشک گوش می دهم که می گوید:« اطلاعات و شرایط بازار رابطه ی واگرایی- همگرایی معتبری را ارائه می کند.» آن را سال ها حفظ کرده ام، این مفهوم ساده ی فریب آمیز، اصول بنیادی معامله گری و تحلیل بازار را ارائه می کند.

در بخش چهار، بازار جهانی، حساب های معاملاتی و تخصیص سرمایه را به طور دقیق بررسی می کنیم. در نخستین کتابم نیز به این موضوعات پرداخته ام و سرانجام، آن را اصلاح کردم. خیره شدن به نمودار قیمت ها و بازی با اعداد طبیعی است، اما پایداری بلندمدت ما، به تصمیمات ساختاری زیادی بستگی دارد که خارج از گزارش های واقعی هستند. این بخش، استرس و دلهره ی کارهای عادی و روزمره را می زداید.

بخش پنجم، استراتژی های پیش و پس از بازار مانند میدان بازی لحظه ای را پوشش می دهد که آن را بازارهای طول روز می نامیم و برای افرادی که با سرعت بالا و کوتاه مدت معامله می کنند می تواند فوق العاده مفید باشد. البته، خودم نیز جز این دسته از معامله گرها می دانم. در این فصل می توانید استراتژی های معامله که برای کار با شکاف (گپ)، شوک های خبری و نوسانات را فرابگیرید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...