مکث در مکس؛ آشنایی با سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا

نویسنده :
مهرداد جمال ارونقی
نوبت و سال چاپ : 8 / 1402 تعداد صفحات : 275
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 385
ویرایش : 0 شابک 9789644685491
موضوع اصلی : بازرگانی موضوع فرعی : گمرک

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 221,000تومان

جنگ جهانی دوم بسیاری از کشورها را به ویرانه تبدیل کرد. کشورهای اروپایی که در جنگ از همه کشورها بیشتر آسیب دیده بودند، برای جبران ویرانی‌ها نیاز به ورود و صدور بیشتر کالا داشتند. در نیمه دوم سال 1947 با شرکت 13 کشور در کمیته همکاری اقتصادی اروپا، این کشورها برای حدف موانع گمرکی بین خود، یک اتحادیه گمرکی را بنیان‌گذاری کردند و یک کمیته مطالعاتی را برای بررسی و ارائه راهکاری جهت تدوین سیستم طبقه‌بندی کالا و تعیین ارزش گمرکی کالاها مامور کردند.

ابن گروه با نام «گروه مطالعاتی اتحادیه گمرکی اروپا» تصمیم گرفت این سیستم طبقه‌بندی و تعیین ارزش کالا را به صورت یک کنوانسیون بین‌المللی به اجرا درآورده و یک سازمان دائمی نیز برای اداره و به‌روزآوری اطلاعات و متون فنی آن ایجاد کند که همین امر منجر به شکل‌گیری سیستم هماهنگ طبقه‌بندی و ارزش‌گذاری HS و سازمان کنوانسیون مربوطه گردید.

کتاب «مکث در مکس» برای آشنایی با «سیستم هماهنگ توصیف و کدگذاری کالا» که به اختصار سیستم هماهنگ‌شده نام دارد، تالیف گردیده است. این کتاب در 11 فصل منشا سیستم را بیان کرده و یک توصیف مفصل از سیستم هماهنگ‌شده و ترتیب و اجرای آن را ارائه کرده و نشریات مکمل سیستم به همراه قسمت‌ها، فصل‌ها، شماره‌ها، یادداشت‌ها و قواعد عمومی تفسیری برای طبقه‌بندی کالا و نیز نحوه طبقه‌بندی اجزاء و قطعات را تشریح می‌کند.

فصول آخر کتاب به سوالات و تست‌های کاربردی طبقه‌بندی در سیستم هماهنگ‌شده به همراه پاسخ‌های تشریحی آن‌ها به همراه تصاویر رنگی و توضیحات مربوطه و مطالب تکمیلی دیگر اختصاص دارد.

کتاب «مکث در مکس» اثر مهرداد جمال ارونقی، به تمام معنا هرآنچه را که هرکس بخواهد درباره سیستم هماهنگ‌شده بداند، دربر می‌گیرد و بهترین منبع موجود در بازار برای شناخت و تسلط بر سیستم HS محسوب می‌شود که مطالعه آن برای تمامی افرادی که به هر نحو با گمرک و فرایند واردات و صادرات در ارتباط هستند مفید خواهد بود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...