پردازش تصویر با OpenCV و پایتون Python

نویسنده :
محسن خووش نظر
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1398 تعداد صفحات : 528
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 745
ویرایش : 0 شابک 9786003072381
موضوع اصلی : کامپیوتر موضوع فرعی : متلب MATLAB

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست
200,000

5 %

قیمت : 190000 تومان

به جرات می‌توان گفت کتاب «پردازش تصویر با OpenCV و پایتون» نخستین کتاب تالیفی به زبان فارسی است که پردازش تصویر را به صورت عملی و از پایه تا پیشرفته توضیح می‌دهد. مطالب کتاب به نحوی نگارش شده‌اند که در وهله اول یک خودآموز و سپس مرجعی کامل برای پردازش تصویر باشد.
کتابخانه OpenCV یکی از بهترین و کامل‌ترین کتابخانه‌های مرتبط با پردازش تصویر است. همچنین، استفاده از زبان سطح بالای پایتون به جای زبان قدیمی C/C++ باعث شده است کدنویسی و فهم برنامه برای خواننده، آسان و لذت‌بخش شود.
در این کتاب تا حد ممکن از تئوری و ریاضیات فاصله گرفته شده و بیشتر به بیان توابع و کاربرد آنها پرداخته شده است. همه توابعی که در کتاب وجود دارند، به طور کامل بررسی گردیده و پارامترهای آنها توضیح داده شده است. همچنین برای راحتی خوانندگان، دو فهرست دیگر علاوه بر فهرست مطالب در کتاب شامل فهرست مثال‌ها و فهرست توابع تنظیم و تدوین شده است.
برای استفاده از این کتاب به هیچ دانش قبلی در مورد پردازش تصویر یا زبان پایتون احتیاج نیست و تنها به اطلاعات اولیه در مورد نحوه استفاده از کامپیوتر نیاز است. در این اثر، زبان پایتون در کنار پردازش تصویر آموزش داده می‌شود؛ به طوری که در پایان، خواننده علاوه بر پردازش تصویر، زبان پایتون را نیز فرا خواهد گرفت. مثال‌ها از ساده تا پیشرفته در هر فصل چیده شده‌اند تا خواننده ابتدا با نحوه استفاده از توابع آشنا شود و سپس کاربرد آنها را در عمل بیاموزد.
خوانندگان پس از اتمام کتاب با این موضوعات آشنایی کامل پیدا خواهند کرد:
نحوه نصب و پیکربندی کتابخانه OpenCV و پایتون برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و رزبین، مفاهیم اولیه و پایه در پردازش تصویر مانند تعریف پیکسل، مختصات آن و انواع فضای رنگی، عملگرهای ریاضی، آرایه‌ای و منطقی در پردازش تصویر، نحوه تعریف و طراحی واسط گرافیکی، روش‌های حذف نویز و بهبود کیفیت تصویر، انواع تبدیلات هندسی مانند پرسپکتیو، انتقال و دوران، هیستوگرام، روش‌های تشخیص لبه و آستانه‌گیری، مفهوم کانتور و کاربرد آن در شناسایی اجسام، تقسیم‌بندی تصویر و حرکت‌شناسی، بردار ویژگی تصویر، یادگیری ماشین در پردازش تصویر و درنهایت روش کالیبره کردن دوربین و درک بُعد در تصویر.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...