قصه های شب برای مدیران؛ درنگی برای تعمق، پس از رها شدن از یک روز پر از آشوب مدیر بودن

Bedtime Stories for Managers

نویسنده :
هنری مینتزبرگ
مترجم :
محمد حسین نقوی علی بابایی حانیه محمدی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 25 / 1402 تعداد صفحات : 167
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 240
ویرایش : 0 شابک 9786226573542
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : رهبری و مربیگری (کوچینگ)

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 139,000تومان

در دنیای مدیریت صاحبنظران مختلفی هستند و گاهی نگاه آنها کاملاً متناقض با یکدیگر است. هنری مینتزبرگ متفکری دلنشین، با ذهنی بی­نظیر است که حرف­ها و آراء او حاصل سال‌­ها مشاهده و تعمّق روی بهترین سازمان­‌ها است. برخلاف بسیاری از نویسندگان و مشاورانی که با کلامشان مدیران با تجربه را تحقیر می­کنند و آتش اضطراب و نادانی به جانشان می­اندازند، سخنان مینتزبرگ برای مدیران بزرگ آرامش­‌بخش است.

مینتزبرگ، متفکری است که نه تنها سازمان را می­شناسد، بلکه انسان و جامعه را نیز می­فهمد و دغدغه اصلی او زندگی بهتر برای جامعه است. دیدگاه­‌های او فراتر از زمان خود است و در زمان‌ه­ای که سازمان­‌های امروزی حواس ما را از کار انداخته، چشمه‌­ی اشراق را در نهاد ما خشکانیده و رهایی از مسائل جاری زندگی اجتماعی را برایمان مشکل ساخته­ است، اندیشه­‌های او می‌­تواند راهگشا باشد. او متفکری است که بسیاری از ساعات عمرش را در دل طبیعت می­گذراند، از این رو ذهنی دگراندیش و هم­‌آوا با ارغنون طبیعت دارد، شاید این یکی از دلایلی باشد که خوانندگان آثار او احساس می­کنند سخنان مینتزبرگ با طبیعتشان، یعنی طبیعت انسان، سازمان و جامعه سازگارتر است و نسیمی از آرامش برای آنان بهمراه دارد.
به بیان خود مینتزبرگ نام «قصه­ های شب» برای این کتاب از این رو انتخاب شده است که شب هنگام پیش از خواب، برای مدیران، زمان خوبی برای تأمل و تفکر است، زمانی که از دنیای پر آشوب مدیر بودن رها شده­‌اند و اندک فرصتی برای تعمق دارند تا فردا را متفاوت آغاز کنند. امیدوارم که داستان­‌های این کتاب و تعمقات کوتاه شبانه شما را به مدیری توانمندتر و اثربخش‌­تر تبدیل کند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...