معامله گری با ذهن آگاهی؛ با ذهن آگاهی و روانشناسی نوین به مطلوب ترین عملکرد در معاملات برسید

Trade Mindfully: Achieve Your Optimum Trading Performance with Mindfulness and Cutting-Edge Psychology

نویسنده :
گری دیتون
مترجم :
فاطمه باغستانی حمید ثنائی
نوبت و سال چاپ : 3 / 1402 تعداد صفحات : 344
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 490
ویرایش : 0 شابک 9786222207571
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 349,900تومان

معرفی نویسنده:

گری دیتونGary Dayton، پزشک روان‌شناس در این کتاب به‎ عنوان روان‌شناس در حوزه معاملات، مدرس و معامله‎ گر فعال در بازارهای ارزی و S&P، علم روان‌شناسی و معامله‎ گری را در هم آمیخته است. او از طریق برنامه آموزشی عمیق و قوی خود، مهارت‎های پیشرفته معامله‎ گری را به معامله‎ گران آموزش می‎ دهد. در کلاس­های آموزشی او، معامله‎ گران ضمن کسب مهارت در خواندن و تحلیل نمودارها با موقعیت‎های مختلف روان‌شناختی آشنا می‌شوند و به سطحی جدید از بینش معامله ‎گری دست می‌یابند. گری سخنران بین‎ المللی محبوبی است که تا امروز در کشورهای متعددی برای معامله ‎گران سخنرانی کرده است. وی مدرک دکترای خود را از دانشکده تحصیلات تکمیلی روان‌شناسی کاربردی و حرفه‌ایِ دانشگاه راتگرز اخذ کرده است. گری دیتون اکنون رئیس مؤسسه مشاوره در حوزه معامله ‎گری است.

مقدمه مترجمین:

در معاملات داشتن ذهن‌آگاهی و رعایت زمان طلایی در خرید و فروش حرف اول و آخر را می‌زند. همچنین نگاه درست به شرایط جامعه و بازار همراه با پارامترهای دیگر ضرورت دارد که همه این موارد در کتاب توضیح داده شده است.
ارکان یک معامله درست برپایه قوانینی خاص استوار است که معامله‌گر باید این قوانین را با ذهن‌آگاهی به‌درستی و به‌موقع به منصه ظهور برساند.
ما سعی کردیم مخاطبی را که خواستار حقیقی آموزش معامله‌گری است، با اساس معامله‎ گری و قوانین اصلی آن آشنا کنیم تا بدون استیصال و سرگردانی در این بازار، اطلاعات واقعی معامله‎ گری را بیاموزد.
در این کتاب نه‌تنها با رفتارهای صحیح معامله‎ گر و شیوه‎های اثربخش معامله‎ گری و مدیریت صحیح آن آشنا می‌شوید بلکه توانایی مواجهه با چالش‌های هیجانی و احساسی موجود در بازار پرنوسان سرمایه را نیز کسب می‌کنید.
وجه روان‌شناختی معامله‎ گری از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا معامله‌گران باید ظرف مدتی کوتاه تصمیماتی سریع و هوشمندانه برای خرید و فروش بگیرند و این شتابزدگی بار هیجانی و اضطراب زیادی را روی دوش آن‌ها می‌گذارد. همان‌طورکه می‌دانید تصمیم‌گیری فرایندی است که نیاز به حضور ذهن دارد و هیچ‌چیز به‌جز استراتژی‌های نوین روان‌شناسی در ارتقای تصمیمات اثرگذار نیست.
این کتاب با به‌کارگیری جدیدترین تحقیقات روان‌شناختی در زمینه رفتارشناسی، رویکردهای تازه‌ای را به خواننده آموزش می‌دهد که همه آن‌ها به تمرکز بیشتر، اعتمادبه‌نفس بالاتر و چشم‌اندازهای مثبت‌تر و کسب سود بالاتر منجر خواهند شد.
یکی از مفاهیم اصلی کتاب «ذهن‌آگاهی» است. ذهن‌آگاهی همان هوشیاری در لحظه حال است. معامله‌گر ذهن‌آگاه به‌راحتی می‌تواند هیجانات و اضطراب‌های خود را کنار بگذارد و با افق دید بازتر بر موانع هیجانی پیش روی خود چیره شود و در معاملات خود نتایجی بی‌نظیر رقم بزند.
درست است که مخاطب خاص این کتاب معامله ‎گران‌اند اما هر فردی که دارای حرفه‌ای پرتنش باشد، می‌تواند از راهکارهای سودمندی که در بخش‌های مختلف این کتاب به ‎ویژه در قسمت‌های مربوط به ذهن‌آگاهی آمده است، نهایت استفاده را ببرد و عملکرد خویش را بهبود بخشد.
یکی از نکات کلیدی این کتاب تمرین‌هایی است که پس از ارائه نمونه‌های موردی برای خوانندگان تهیه شده است تا بتوانند پس از یادگیری هر تکنیک آن را به بهترین شکل به کار ببرند.
در این کتاب برخی از واژگان تخصصی روان‌شناسی به کار رفته که تابه‌حال در زبان فارسی وجود نداشته است و معادل‌سازی آن‌ها به بهترین شکل با توجه به تخصص و تبحر مترجمان صورت گرفته است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...