تفکر نا مطمئن - چطور در شرایط عدم قطعیت تصمیمات هوشمندانه تری بگیریم

Thinking in Best

نویسنده :
آنی دوک
مترجم :
فاطمه امیدی
نوبت و سال چاپ : 3 / 1400 تعداد صفحات : 248
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 250
ویرایش : 0 شابک 9786226840767
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : انگیزشی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 179,000تومان

به نظر شما بهترین نتایج همیشه به خاطر گرفتن بی‌نقص‌ترین تصمیمات به دست می‌آیند؟ آنی دوک، قهرمان بازی پوکر، روانشناس و مشاور کسب‌وکار، در کتاب تفکر نامطمئن به شما یاد می‌دهد که خطرپذیری و عدم قطعیت در زندگی و کارتان را بپذیرید و تصمیمات هوشمندانه‌تری در زندگی خود بگیرید. این کتاب در زمان انتشار به پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال تبدیل شد.
اگر از شما بپرسند بهترین تصمیمی که در طی یکسال اخیر گرفته‌اید چه بوده است، چه پاسخی می‌دهید؟ حال اگر بپرسند بدترین تصمیمتان چه بوده پاسختان چیست؟ کمی به این موضوع فکر کنید. احتمالا برای یافتن پاسخ به نتایج آن تصمیم‌ها فکر کردید و با توجه به نتایج بد یا خوبی که داشته‌اند، جواب این سوالات را داده‌اید.

آنی دوک اما عقیده دارد که این موضوع خیلی درست نیست و اینگونه نیست که فقط تصمیم‌های درست نتیجه درستی به همراه دارند. بسیاری از تصمیم‌ها وجود دارند که هیچ نتیجه‌ای در برندارند و گاهی اوقات بهترین تصمیمات منجر به بهترین نتایج نمی‌شوند. حتی در برخی مواقع تصمیمات بدی وجود دارند که نتیجهٔ خوبی به همراه دارند.
اولین نکته‌ای که در کتاب تفکر نامطمئن (Thinking in Bets) با آن مواجه می‌شوید نیز همین است. دلیل نوشتن این کتاب این بود که آنی دوک درحال تحصیل دکترای روانشناسی در دانشگاه پنسیلوانیا بود و زمینهٔ کاری او نیز توانایی‌های شناختی بود. اما کمی قبل از دفاع تز خود به بیماری مبتلا شد و حدود یکسال به مرخصی رفت.
بعد از بیماری و ازدواج به کلی از زمینه کاری‌اش فاصله گرفت تا زمانی که برادرش به او پیشنهاد کرد که پوکر را امتحان کند. او وارد بازی پوکر شد و در آن ماند و موفقیت‌های زیادی نیز کسب کرد. به طوری که در سال 2012 که به کلی از رقابت‌ها بازنشسته شده بود، برنده مسابقات جهانی پوکر و لیگ قهرمانان آن بود.

در نگاه اول به نظر می‌رسد دوک در آن زمان از دنیای تحقیقات و پژوهشی فاصله گرفته است. اما خیلی طول نکشید که او متوجه شد که اینطور نیست و درواقع او در آزمایشگاهی بزرگ با نمونه‌های واقعی برای مطالعه قرار دارد. او به مطالعهٔ تصمیم‌گیری در بین انسان‌ها پرداخت و به این نتیجه رسید که کلید موفقیت در بلندمدت، تفکر در شرایطی نامطمئن است.
او به این نتیجه رسید که همیشه اطلاعاتی وجود دارند که از دید ماه پنهانند و ما باید تشخیص دهیم کدام تصمیمات هستند که بیشترین شانس موفقیت را به همراه دارند. وی در کتاب تفکر نامطمئن دنیای پوکر را با دنیای واقعی مقایسه کرد و با انجام تحقیقات لازم درمورد تصمیم‌گیری استراتژیک به نتایج جالب توجهی دست یافت.

لازم به ذکر است برای شنیدن این کتاب لازم نیست هیچ پیش‌زمینه‌ای از بازی پوکر داشته باشید و بدون اطلاعات لازم از این بازی می‌توانید نکات ارائه شده در آن را دریابید.

کتاب تفکر نامطمئن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
این کتاب صوتی به تمام افرادی توصیه می‌شود که دوست دارند مهارت تصمیم‌گیری خود را بهبود ببخشند و همچنین تمامی مدیران و سرمایه‌گذاران می‌توانند نکات ارزنده‌ای را از این کتاب بیاموزند.

فهرست:
1. زندگی پوکر است نه شطرنج
2. می‌خواهی شرط ببندی؟
3. شرط‌ بندی برای یادگیری
4. سیستم دوستی
5. مخالفت ورزی برای پیروزی
6. ماجراجویی در سفر ذهنی در زمان

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...