تلفیق فناوری های بلاکچین، بیگ دیتا و رمز ارزها؛ اهمیت مستقل و ترکیبی هر یک از آن ها در اقتصاد دیجیتال

Fusing Big Data, Block chain and Cryptocurrency, Their Lndividual Combined Importance in the Digital Economy

نویسنده :
حسین حسنی ژو ژوئانگ امانوئل زریمال سیلوا
نوبت و سال چاپ : 1 / 1400 تعداد صفحات : 144
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 230
ویرایش : شابک 9789649970035
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : ارز دیجیتال

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 112,000تومان

عبارت «اقتصاد دیجیتال» را اولین بار دان‌ تاپ اسکان در کتابی به همین نام در سال 1995 استفاده کرده است. اما در آن کتاب، نویسنده تعریف دقیقی از این مفهوم ارائه نداد و فقط به ذکر تأثیر اینترنت در دگرگونی کسب‎وکارهای آن زمان بسنده نمود. در ادامه و با بسط ید نویسندگان به واسطه نمونه‌های عملیاتی شده در این حوزه، تعریف دقیق‌تری ارائه گردید.

طبق تعریف مذکور"اقتصاد دیجیتال عبارتند از کسب و کارهایی که محور آن فناوری اطلاعات(IT) است. فناوری اطلاعات هم به عملیات آن‌ها کمک می‌کند و هم زمینه‌ای برای رشد آن‌ها فراهم می‌کند. ضمن اینکه کسب و کارها، بهتر و سریع‌تر به یکدیگر متصل می‌شوند. به این اقتصاد جدید، اقتصاد دیجیتال گفته می‌شود." امروزه فناوری‌های دیجیتالی زیادی از جمله هوش مصنوعی، بلاکچین، بیگ دیتا، اینترنت اشیا، داده کاوی و... در زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشورها تأثیرگذار هستند.

از این رو، کتاب حاضر به دنبال آن است که هریک از فناوری‌های رمزارزها، بلاکچین و بیگ‌دیتا را به صورت جداگانه بررسی کرده و سپس تأثیر متقابل و ترکیبی آن‌ها را در اقتصاد دیجیتال مورد بررسی قرار دهد. اگرچه که، تشخیص تمایز پیشرفت در هریک از حوزه‌های مذکور امری دشوار است؛ اما سعی خواهد شد تا با شرح و بسط پتانسیل‌های موجود بین این حوزه‌های فناوری، شکاف دانشی این حوزه را برطرف سازیم.

فهرست:
1. مقدمه
2. بیگ دیتا و بلاکچین
3. فناوری بلاکچین و رمزارزها
4. بیگ دیتا و رمزارز
5. تلفیق بیگ دیتا، بلاکچین و رمزارز

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...