سواد بانکی؛ پرسش ها و پاسخ ها

نویسنده :
دکتر وهاب قلیچ دکتر سجاد ابراهیمی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 180
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 270
ویرایش : 0 شابک 9786001694646
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : بانکداری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 130,000تومان

کتاب سواد بانکی؛ پرسشها و پاسخها، با یک زبان نوشتاری ساده، سعی داشته اطلاعات و مهارت لازم در استفاده از بانکداری را به نحو جذاب و مختصر برای مخاطب ارائه نماید.
ساختار کتاب در چهار فصل و بر اساس طرح پرسشها و پاسخهای کوتاه، ساده و مفید بنا شده است. در انتهای هر فصل بخشی با عنوان مهارت و تفکر قرار داده شده است تا خوانندگان را با مسائل روز به نحو بهتری درگیر نماید.
در فصل اول به مباحث پول و بانکداری مرکزی پرداخته می.شود در این فصل ابتدا مباحث پولی تعاریف و مفاهیم اولیه مربوط به پول به عنوان زیربنای نظام بانکی مطرح میشود و سپس در ادامه به بانک مرکزی به عنوان رکن سیاست گذار و ناظر نظام بانکی پرداخته می شود و کارکردها و وظایف آن تشریح می شود. در بخش دیگری از این فصل نیز مباحث مربوط به نرخ ارز مطرح میشود.
در فصل دوم مباحث بانکداری طرح میگردد؛ در این فصل ابتدا کلیاتی از بانکداری طرح شده و سپس به تجهیز و تخصیص منابع بانکی پرداخته می شود؛ خدمات بانکی و حسابداری بانکی بخش های دیگر این فصل را تشکیل می دهند.
فصل سوم مفاهیم و اطلاعات مربوط به بانکداری الکترونیک مطرح می شود. در این فصل ضمن مروری بر کلیات و مفاهیم اصلی بانکداری الکترونیک مطالبی در خصوص اینترنت بانک، امنیت در بانکداری الکترونیک سیستمها و ابزارهای پرداخت، سامانه های زیرساختی بانکداری الکترونیک و مفاهیم بانکداری نوین ارایه می گردد.
فصل چهارم و آخر کتاب به مباحث مربوط به بانکداری اسلامی می پردازد. در این فصل پس از بیان کلیات و معرفی قواعد فقهی بانکداری اسلامی، به کاربردهای عقود شرعی در بانکداری پرداخته شده و مهمترین مباحث این حوزه تشریح می‌ شود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...