مدیریت فرآیند مذاکرات و معاملات بین المللی؛ پیش نیازها، مذاکره و پیگیری توافقات

Manageing the Process of International Negotiation & Transactions

نویسنده :
رضا پاکدامن
نوبت و سال چاپ : 1 / 1398 تعداد صفحات : 290
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 410
ویرایش : 0 شابک 9789644687099
موضوع اصلی : بازرگانی موضوع فرعی : بازرگانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 220,000تومان

حضور فعال در بازارهای بین المللی مستلزم شناخت عوامل موثر بر این بازارها، از جمله مقررات ناظر بر بازرگانی بین المللی و فنون مذاکره تنظیم، اجرا و نظارت بر حسن اجرای قراردادهای تجاری می باشند.. از آنجا که در بازار بین المللی خریدار و فروشنده در کشورهای مختلفی اقامت دارند، مقررات حقوقی مؤثر بر مذاکره، انعقاد ، اجرا و حل اختلافات قراردادهای تجارب بین المللی نیز به مراتب پیچیده تر از معاملات داخلی است.

به عبارتی، ریسک های مترتب بر معاملات بین المللی به مراتب بیشتر از معاملات داخلی بوده و به همین میزان لازم است ، وقت و دقت بیشتری صرف گردد.

با عنایت به این پیچیدگی های خاص در قراردادهای بین المللی و به منظور شناساندن هرچه بیش تر این مقوله پیچیده، به ویژه با توجه به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصادی کشورمان ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی انتشار کتاب حاضر را در دستور کار خود قرار داده است ، به نحوی که کلیه مراحل اجرای فرایند قراردادهای بین المللی را تشریح نموده و با بهره گیری از منابع حقوقی، مدیریت ، اقتصاد و بازرگانی بین الملل، تحقیق کاربردی در مورد کلیه عوامل درگیر در تجارت خارجی، به خصوص درباره اصول مذاکره و اجرای قراردادهای بین المللی، ارایه و نتایج آن را تحلیل می نماید.

در کتاب حاضر، کتاب فرایند مذاکره و تحقق معاملات بین المللی ویرایش شده و ضمن بازنگری کلی مطالب، به روزرسانی قوانین و مقررات، مطالب و بخش های جدیدی به آن اضافه شده است. در این کتاب کلیه مراحل فرایند انجام معاملات تجاری که از مطالعه بازار شروع شده و با شناسایی شریک تجاری بالقوه، مذاکرات برای حصول توافقات ادامه یافته و تنظیم قراردادی که عیناً منعکس کننده توافقات و انتظارات طرفین باشد، و نهایتاً با انجام تعهدات ، این فرایند تکمیل می گردد، تشریح شده است.

فهرست:

بخش اول: پیش نیازهای مذاکرات تجارت بین المللی

1. بررسی عوامل موثر در تجارت بین الملل

2. مطالعات اقتصادی

3. مطالعات حقوقی تجارت بین الملل

4. پردازش اطلاعات تجارت بین الملل

بخش دوم: قواعد مذاکرات تجاری بین المللی

1. آماده سازی برای مذاکره

2. دوره مذاکره

3. استراتژی مذاکره

4. سبک های مذاکره

5. تاکتیک های مذاکره

6. اقدامات فریب دهنده و شیوه های مقابله آنها

بخش سوم: پیگیری توافقات

1. مسئولیت ها و پیگیری توافقات

2. روش های پیگیری

3. مدیریت اجرای قرارداد

4. مدیریت لجستیک

5. تضمین حسن اجرای قرارداد

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...