نظریه جامعه شناسی

نویسنده :
جورج ریتزر
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 8 / 1400 تعداد صفحات : 1016
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 1430
ویرایش : شابک 9789641853886
موضوع اصلی : سایر موضوعات موضوع فرعی : علوم اجتماعی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 290,000تومان

حیات اجتماعی دنیای غامض و پیچیده‌ای است و هم از این رو نظریه‌های فراوانی برای تشریح و تبیین آن شکل گرفته است که هریک به نوعی وجهی از دنیای اجتماعی‌مان را روشن می‌کند. نظریه‌ی جامعه‌شناسی کتاب جامعی در بیان و توصیف و نقد نظریه‌های جامعه‌شناسی از نظریه‌های کلاسیک تا آخرین نظریه‌هاست همراه با تاریخچه‌ای از پیدایش جامعه‌شناسی و تحولات آن برای نشان دادن بستر تاریخی و اجتماعی و سیاسی شکل‌گیری نظریه‌ها و نیز زندگینامه‌ی مختصر عبرت‌انگیز و مسحورکننده بسیاری از مهم‌ترین متفکران.

بخش اول این کتاب توصیف مبسوط نظریه‌پردازان کلاسیک کارل مارکس و ماکس وبر و امیل دورکیم و جورج زیمل است.

بخش دوم به نظریه‌ی مدرن جامعه‌شناسی اختصاص دارد: کارکردگرایی ساختاری، نوکارکردگرایی، نظریه تضاد، نظریه‌های نئومارکسیستی، نظریه‌ی سیستم‌ها، تعامل‌گرایی نمادین، مردم‌روش‌شناسی، نظریه‌ی مبادله، شبکه، شبکه‌ی مبادله، انتخاب عقلانی و نظریه‌های فمینیستی معاصر.

بخش بعدی به نظریه‌ها و نظریه‌پردازان متأخر اختصاص دارد: نظریه‌های معاصر مدرنیته، جهانی‌شدن، ساختارگرایی و فراساختارگرایی، نظریه‌ی اجتماعی پست‌مدرن و فراپست‌مدرن، نظریه‌ی نامتعارف‌ها، نظریه‌های انتقادی نژاد و نژادپرستی، نظریه‌ی کنشگر و شبکه و فرانسان‌گرایی و فرااجتماعیت و نظریه‌ی عمل.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...