بلاکچین و حسابرسی داخلی

نویسنده :
ریچارد سی. کلاچ سایمون جیو لیتل
مترجم :
دکتر کامبیز فرقاندوست حقیقی علی محمد سنجر
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 47
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 90
ویرایش : 0 شابک 9786223270468
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابرسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 25,000تومان

با پیشرفت سریع و غیر قابل پیش بینی دقیق فناوری در حوزه های مختلف آن، نقش حسابرسان داخلی به طور فزاینده ای اهمیت می یابد. در سالهای اخیر، توسعه فناوری اطلاعات در فرآیندهای تجاری سازمانها و واحدهای اقتصادی، حسابرسان داخلی را وادار نمود تا از روشهای سنتی ارزیابی مخاطرات و کنترلها فراتر رفته و با بهره گیری از روشهایی چون تحلیل داده های بزرگ و بهره گیری از نرم افزار های تخصصی، نقش اطمینان بخشی خود را همچنان حفظ نماید.
در عصر حاضر تغییرات پرسرعت فناوری و ظهور فناوریهایی همچون بلاکچین، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت اشیاء و... در کنار مخاطرات مربوط به آنها، مجددا حسابرسان داخلی را در شرایط پیچیده ای قرار داده است که اگر همگام و گاهی حتی پیشگام تر از آنها حرکت نکنند، به سختی قادر خواهند بود جایگاه خود را در سازمانها حفظ نمایند.
با توجه به این که فناوری بلاکچین در نگاه عموم صرفا نقش یک زیرساخت برای رمز ارزها می باشد و از طرف دیگر، رمز ارزها در معاملات رسمی و به شکل فراگیر مورد استفاده قرار نگرفته اند، ممکن است برخی از حوزه های تخصصی از جمله حسابداری و حسابرسی، از پرداختن به آن غفلت نمایند. این در حالی است که بلاکچین در بسیاری از صنایع و فعالیتها از جمله صنایع غذایی، بانکداری و پرداخت، مراقبت بهداشتی، قراردادهای هوشمند و ... کاربرد اساسی دارد.
با توجه به فقدان فعالیت قابل ملاحظه متولیان حرفه حسابداری و حسابرسی در این زمینه، کتاب حاضر به عنوان مقدمه ای بر شناخت بلاکچین و تاثیرپذیری حرفه حسابداری داخلی از آن، تلاش می کند به شاغلین و پژوهشگران رشته حسابداری و حسابرسی در مسیر تعامل و بهره گیری از فناوری مذکور یاری رساند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...