روش وایکوف؛ کلید درک مبانی معاملات

El Metodo Wyckoff: La Esencia

نویسنده :
انریکه دیاز والدکانتوس
مترجم :
سلیمه صدیقی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 184
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 290
ویرایش : 0 شابک 9786229253779
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : تحلیل تکنیکال

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 160,000تومان

شیوه وایکوف بر اساس کارهای اولیه چارلز داو شکل گرفت و کمک زیادی به اصول تحلیل تکنیکال کرد. اصولی که در طی زمان پابرجا بوده و به مرجعی برای معامله گران و سرمایه گذاران تبدیل شده است؛ که مهم ترین آن ها سه قانون بنیادین و فرآیندهای تجمیع و توزیع است. وی زمان بسیار زیادی بر روی توسعه این روش و آموزش آن صرف کرد و فعالیت های او تاثیر بسیار زیادی بر " تحلیل تکنیکال مدرن" و به خصوص مباحث " پرایس اکشن" گذاشته است. وایکوف این روش را در بازار سهام مورد استفاده قرار داد، اما پس از آن، این روش در دیگر بازارها نیز مورد استفاده قرار گرفت.
برخی معتقدند نام بردن از این سیستم، به عنوان روش وایکوف کمی اشتباه است، زیرا او هیچ سیستم ساده یا یک راه و روش خاص برای معامله گری ارائه نمی دهد. در عوض، وایکوف، روشی را برای درک فشار و قدرت خرید و فروش معامله گران و موسسات بسیار بزرگ از طریق الگوهایی که فعالیت آن ها بر روی قیمت های بازار تاثیر گذاشته است، ایجاد کرد. اگر هر معامله گری بتواند نشانه هایی که آن ها در بازار به جا گذاشته اند را تشخیص دهد، می تواند معاملات خود را با فعالیت ها و عملکرد و علایق آن ها هماهنگ کند. در نهایت این فشار خرید و فروش همین مجموعه های بزرگ است که در واقع بازار ها را به حرکت در می آورد.
وایکوف یک چرخه ی چهار مرحله ای بازار را پیشنهاد کرد. ایده ی او این بود که این چرخه ناشی از اقدامات این بازیگردانان بزرگ بازار است که عملیات خود را در بازار برنامه ریزی کرده اند تا از واکنش های نامناسب جامعه ی معامله گران ناآگاه نسبت به حرکت قیمت ها سوء استفاده کنند. بعید است که در همه ی این موارد مداخله و دست کاری یکسانی وجود داشته باشد، بنابراین چرخه ی وایکوف ممکن است به سادگی، تعریفی از روش های عادی باشد که در آن رفتارهای روان شناختی معامله گران در بازار را بیان می کند.
روش وایکوف یک رویکرد تحلیل تکنیکال مبتنی بر مطالعه رابطه بین عرضه و تقاضا است که رویکرد ساده ای است: زمانی که معامله گران آگاه می خواهند خرید یا فروش کنند، فرآیندهایی را اجرا می کنند که اثر خود را از طریق قیمت و حجم در نمودار برجای میگذارند. روش وایکوف مبتنی بر شناسایی چنین مداخله هایی توسط حرفه ای ها است تا مشخص شود چه کسی به احتمال زیاد کنترل بازار را در دست دارد و بر این اساس در کنار آن ها معامله گری کند.
وایکوف سال ها به عنوان یک کارگزار (بروکر) فعالیت کرد و به لطف درک خاص خود مشاهده کرد که می توان آینده بازار را از طریق رفتار و اقدامات آن مورد قضاوت قرار داد، زیرا رفتار قیمت منعکس کننده برنامه ها و نیات کسانی است که بر آن تسلط داشتند. این واقعیت که وایکوف به عنوان یک کارگزار کار می کرد کمک شایانی به کسب چنین نتایجی کرد. چیزی که او توانست تایید کند بارها و بارها در بازار اتفاق افتاده است. او توانست نحوه حرکت قیمت ها و نوع مانورهای صورت گرفته توسط معامله گران عمده جهت کنترل بازار (جذب تمام نقدینگی موجود) را تایید کند. اگرچه امروزه بازار ها و چارچوب آن ها تغییر کرده اند، اما به دلیل منطق زیربنایی این رویکرد؛ یعنی تجزیه و تحلیل تعامل مستمر بین شرکت کنندگان، اصول وی همچنان معتبر هستند. این روش امروزه به اندازه ی صد سال پیش قدرتمند است و با آن مطابقت دارد.
کتاب حاضر ترجمه و بازنویسی کتاب El metodo Wyckoff La esencia del trading از سلسله کتاب های شیوه وایکوف است که توسط Enrique Diaz Valdecantos در سال 2016 میلادی به زبان اسپانیایی نگاشته شده است. وی یک تحلیل گر و معامله گر مستقل در بازارهای مالی است و در روش هایی که تعامل بین عرضه و تقاضا را تحلیل می کنند؛ همانند شیوه وایکوف، تخصص دارد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...