بازرسی دفاتر قانونی ماده 47 قانون تامین اجتماعی؛ ضوابط و مقررات اجرایی

نویسنده :
ولی اله سعیدی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 304
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 430
ویرایش : 0 شابک 9786223270574
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : قوانین مالیاتی و سایر قوانین

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 120,000تومان

مطالب کتاب در 10 فصل و پیوست مورد نیاز با شرح توضیحات زیر تهیه و ارائه گردیده است:

فصل اول: در فصل ابتدایی کتاب به قوانین مهم و مرتبط با موضوع بازرسی از دفاتر قانونی از جمله ((قانون تامین اجتماعی و آیین نامه های آن، قانون کار، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور))پرداخته می شود که در انجام بازرسی از دفاتر قانونی بسیار مهم و کاربردی است.

فصل دوم: به وظایفی که بازرسان سازمان در اجرای مواد 36، 39، 47، 101و 102 قانون تامین اجتماعی سازمان نسبت به بازرسی از کارگاه ها برای حفظ حقوق و صیانت بیمه شدگان و افراد شاغل در کارگاه هاو صحت سنجی لیست های ارسالی کارفرمایان حقیقی و حقوقی(دولتی،خصوصی) بر عهده دارند اشاره شده است.

فصل سوم: کارگاه های (شخصیت حقوقی یا حقیقی) که مطابق قوانین و مقررات، مکلف به اخذ، تحریر و نگهداری دفاتر هستند و قراردادهای مشمول بازرسی از دفاتر قانونی این کارگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم: قراردادهای مشمول ماده 38 و 41 قانون ( قراردادهایی که مشمول بازرسی از دفاتر قانونی نیستند) و بر اساس ضریب مقطوع حق بیمه قراردادها محسابه و تعیین می شود مورد توجه قرار گرفته.

فصل پنجم: شیوه های درخواست و اقدامات اولیه برای بازرسی دفاتر قانونی از کارگاه مورد شرح تفضیل قرار می گیرد.

فصل ششم: در این فصل به نحوه دریافت دفاتر قانونی و اسناد و مدارک و سرفصل های مورد رسیدگی و آشنایی با این حساب ها پرداخته می شود.

فصل هفتم و هشتم: شیوه رسیدگی به مهم ترین و اساسی ترین سر فصل ها ( حقوق و دستمزد- پیمان ها) که طبق قانون و بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی بازرسان بایستی گزارش خود را بر اساس آنها تهیه و ارسال نمایند به تفکیک مورد بحث و تفسیر قرار گرفته است.

فصل نهم: در این فصل بر اساس جداول پیوست و ملحقات تنقیح و تلخیص بخشنامه 11 جدید درآمد نحوه ورود، رسیدگی، استخراج و درج در گزارش بازرسان نسبت به قراردادها و صورت حساب هایی که تکالیف ماده 38 قانون در خصوص آن رعایت نگردیده و یا حقوق و دستمزدی پرداخت شده که خارج از لیست حق بیمه ارسالی به شعبه می باشد به تفسیر با تعیین ضریب و محاسبه حق بیمه توضیح داده شده است.

فصل دهم: به عنوان آخرین فصل دستورالعمل اجرایی هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی؛ جایگاه و نقش هیات های تشخیص مطالبات در اقدام پس از انجام رسیدگی و در نهایت در قسمت پیوست بخشنامه ها و پیوست و ملحقات مرتبط با بازرسی دفاتر قانونی به عنوان مرجع کامل جهت مراجعه به مفاد بخشنامه ها ارائه شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...