مدیریت تحول در بخش دولتی؛ مفاهیم، تجربه ها و مدلها

نویسنده :
دکتر عباس منوریان
نوبت و سال چاپ : 1 / 1396 تعداد صفحات : 478
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 680
ویرایش : 0 شابک 9786004071765
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : مدیریت دولتی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 270,000تومان

بخش دولتی دارای ویژگی های خاصی است که مرز آن را به خوبی از بخش خصوصی جدا می سازد. تامین خدمات عمومی، ارائه خدمات عمومی، بدون در نظر گرفتن اهل هزینه منفعت، اداره اموال عمومی و مسئولیت های مختلف دیگر، از جمله موضوعاتی است که در بخش دولتی به خوبی نمایان است و آن را از بخش خصوصی متمایز می سازد. بر همین اساس، اصلاح و تغییر بخش دولتی و سازمان های دولتی نیز از پیچیدگی هایی برخوردار است که باید در طراحی برنامه های اصلاحی مورد توجه قرار گیرد.

در این کتاب تلاش شده است تا رویکردهای خرد سازمانی و کلان در حد ملی ، رویکردهای سنتی و نوین و رویکردهای منبعث از بخش خصوصی و رویکردها و فنون خاص بخش دولتی، همگی مورد توجه قرار گیرد تا مجموعه نسبتا جامع و کاملی در اختیار خوانندگان فرهیخته قرار گیرد.

شایان ذکر است که تمرکز اصلی این کتاب بر بخش دولتی است؛ به این معنا که هر آنچه از رویکردها و فنون و روش ها مطرح می شود، با این هدف معرفی می شوند که بتوان آن ها را در بخش دولتی مورد استفاده قرار داد؛ علت این امر نیز نبود مرجعی جامع در مورد اصلاح اداری در بخش دولتی است. در این کتاب تلاش شد تاریخچه اصلاح اداری، از قبل از انقلاب تا زمان حاضر مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا درسی باشد برای آیندگان. همچنین، تلاش شده است تا عمده رویکردها، اعم از سنتی و نوین که در مجامع علمی و دانشگاهی و در کشورهای مترقی و پیشرو مطرح و به کار گرفته شده، با زبانی ساده و انشالله قابل استفاده مطرح شود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...