آموزش کاربردی Pro ASP.NET Core MVC 6 همراه با پیاده سازی کامل یک پروژه با MVC و صفحات Razor

Pro ASP.NET Core MVC 6: Develop Cloud-Ready Web Applications Using MVC, Blazor, and Razor Pages

نویسنده :
آدام فریمن
مترجم :
مهندس نادر نبوی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 824
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 1190
ویرایش : 0 شابک 9786227785173
موضوع اصلی : کامپیوتر موضوع فرعی : برنامه نویسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 550,000تومان

  • بررسی معماریMVC و صفحات Razor
  • تازه های 6 Asp.NET Core MVC
  • کاربرد Bootstrap، عناصر نما و ... در صفحات Razor و MVC 
  • بررسی آزمایش های واحد 
  • بررسی ویژگی های امنیتی و مدیریت برنامه
  • کاربرد کامل Entity Framework و LINQ 
  • روش های مدیریت آدرس دهی نماهای MVC و صفحات Razor

 

 این کتاب، ویرایش نوزدهم کتاب pro asp.net core 6 است که در سال ۲۰۲۲ میلادی نگارش یافته است. نویسنده در فصل نخست کتاب در مورد تکامل برنامه نویسی سمت سرور مایکروسافت، از پروژه های وب ASP.NET تا چرخش مثبتی که به سمت پروژه های MVC ایجاد شد و در پایان منجر به پروژه های ASP.NET Core شد، توضیح جامعی داده است. خوانندگانی که از پیش در برنامه نویسی فرم های وب با پروژه های ASP.NET سنتی آشنایی داشته اند، با مشکلات این پروژه ها ودردسرهای آنها در پیاده سازی پروژه های بزرگ و سازمانی دست و پنجه نرم کرده اند.

 خوشبختانه برای یادگیری معماری جدید ASP.NET Core با خواندن این کتاب، نیاز به آشنایی با واسط های برنامه نویسی قدیمی وب، که به آنها اشاره شد ندارید. به عنوان تنها پیش نیاز لازم، آشنایی مقدماتی با مفاهیم وب به همراه توانایی کار با HTML وCSS، زبان #C به همراه Entity Framework و نوشتار کوئری هایLINQ، کافی است. معنی این گفته این است که می توانید برنامه نویسی سمت سرور وب را از ابتدا با همین کتاب شروع کنید.

 نویسنده، متن اصلی کتاب را به سه بخش اصلی،که میتوان آنها را مقدماتی تا پیشرفته نامید، تقسیم کرده است. در بخش نخست، از فصل های ۱ تا ۱1، با پیاده سازی کامل یک پروژه برخورد خواهید داشت که می تواند نقطه ی شروع خوبی برای یادگیری ASP.NET Core باشد. همه ی کدهای کتاب به راحتی هم در محیط ویژوال استدیو (Visual Studio) و هم در محیط ویژوال استدیو کد (Visual Studio code)که بیشتر مورد کاربرد مهندسین برق و آنهایی که با برنامه نویسی میکرو کنترلرها و نظایر آنها کار کرده اند، آشنا است، اجرا می شوند.

 بخش دوم، از فصل های ۱۲ تا ۱۷، همه ی مطالب گفته شده در بخش نخست را با وارد شدن به جزئیات و معرفی ویژگی های مهم ASP.NET Core از جمله، سرویس ها، کار با داده ها و Sql Server ، معرفی راه کار تزریق وابستگی (Dependency Injection)، مسیریابی پیشرفته، وب سرویس های REST و بسیاری نکات مهم دیگر، پی می گیرد. ولی آنچه در اینجا بیشتر از همه روی آن تأکید شده است، کاربرد صفحات Razor به عنوان همراه یا در مواردی، جایگزینی برای راهکار MVC سنتی است که توصیه میشود خواننده به خوبی به آن توجه کند.

 بخش سوم، از فصل های ۱۸ تا 3۱ کتاب را میتوان جمع بندی همه ی مطالب گفته شده در بخش های پیش دانست. در اینجا تأکید زیادی بر روی جنبه های پیشرفته ی وب سرویس ها، عناصر نما، تگ های کمکی، مقیدسازی مدل و بسیاری نکات مهم دیگر شده است که همگی در برنامه نویسی پروژه های بزرگ از ابزار ضروری محسوب میشوند.

کد کامل پروژه ی اصلی کتاب و سایر کدهایی که به شکل مثال در فصل های مختلف آورده شده اند را میتوانید با رفتن به آدرس زیر به راحتی به دست آورید.

<https://github.com/apress/pro-asp.net-core-6>

 

- فهرست کتاب بصورت فایل PDF بالاتر قرار گرفته است.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...