خودآموز آزمون معامله گری بازار سرمایه

ویژه داوطلبان آزمون گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه

نویسنده :
وحید واشقانی فراهانی غلامحسین مسلمانی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 496
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 690
ویرایش : 0 شابک 9789641576099
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : آزمون های بازار سرمایه

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 290,000تومان

خود آموز آزمون معامله گری بازار سرمایه نوشته ی وحید واشقانی فراهانی و غلامحسین مسلمانی
وِیژه داوطلبان آزمون گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه
*منطبق بر آخرین سرفصل آزمون معامله گری
*همراه با سوالات صحیح و غلط
*شامل بیش از 150 سوال چهارگزینه ای سال های گذشته

گسترش و تحولات روزافزون بازارهای مالی موجب شده است تا اعتقاد و گرایش به مدارک حرفه ای در حوزه مالی و ریسک و سرمایه گذاری در سراسر جهان افزایش یابد و به عنوان یک پیش نیاز و لازمه اشتغال به کار در حوزه های مرتبط باشد.
در ایران طبق مقررات حاکم بر بازار سرمایه، تصدی جایگاه های شغلی مالی حرفه ای در نهادهای مالی که بر اساس قانون بازار اوراق بهادار همگی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می نمایند و همچنین اعطای مجوز برخی از فعالیت ها، منوط به استفاده از افراد دارای گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه است. به طور نمونه اشتغال در سمت هایی مانند معامله گر اوراق تامین مالی، معامله گر کالا و معامله گر ابزار مشتقه نیازمند داشتن گواهینامه معامله گری بازار سرمایه است.

گواهینامه معامله گری بازار سرمایه یکی از گواهینامه های پر کاربرد است که سازمان بورس و اوراق بهادار طراحی کرده است. داوطلبان اخذ این گواهینامه بایستی در آزمون معامله گری بازار سرمایه شرکت کنند و در صورت کسب حد نصاب قبولی، موفق به اخذ این گواهینامه خواهند شد.
تنها سرفصل این آزمون، قوانین و مقررات معامله گری بازار سرمایه است که این سرفصل مجموعه ای متنوع از قوانین، مقررات، آیین نامه ها و ضوابط مربوط به بازار سرمایه است. از همین رو کتاب در دو دفتر کلی مقررات اصول بازار سرمایه و مقررات معامله گری را جمع آوری و دسته بندی نموده و تعداد مناسبی از انواع سوالات جهت یادگیری و آشنایی داوطلبان را در خود گنجانده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...