هندبوک مدیریت پروژه هاروارد، راهنمایی برای راه اندازی، رهبری و حمایت پروژه های موفق

Harvard Business Review Project Management Handbook: How to Launch, Lead, and Sponsor Successful Projects

نویسنده :
آنتونیو رودریگز
مترجم :
علی وکیلی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 387
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 510
ویرایش : 0 شابک 9786227198720
موضوع اصلی : صنایع موضوع فرعی : مدیریت پروژه

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 200,000تومان

این اولین کتاب مدیریت پروژه ای است که صرف نظر از سطح تجربه شما در پروژه ها، برای همه در نظر گرفته شده است. این کتاب به چالش های پیش روی رهبران ارشد و مدیران پروژه می پردازد و رویکردهایی کاربردی و ابزارهایی مناسب را برای هر نقش فراهم می آورد. این کتاب دیدگاه جدیدی درباره اقتصاد پروژه ارائه داده و به شما نشان می دهد که چگونه از برخی فرصت های جدید ارائه شده توسط جهان در حال تغییر، استفاده کنید و به این موضوع اشاره می کند که آینده کار توسط پروژه ها رقم می خورد.

اگر یک مدیر اجرایی یا یک رهبر در حوزه هایی دیگر هستید، این کتاب به شما کمک می کند تا درک بهتری از مبانی پروژه داشته باشید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از این موضوع که آیا پروژه ها دارای پایه ای قوی هستند یا نه، اطمینان حاصل کنید. همچنین به اهمیت نقش خود به عنوان حامی پروژه پی خواهید برد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توان همسویی و جلب مشارکت بیشتری از سمت ذینفعان پروژه داشت و همچنین چگونه مدیران پروژه را برای رسیدن به یک خروجی موفقیت آمیز، به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کنید. اگر مدیر عامل هستید، این کتاب به شما کمک می کند اهمیت پروژه ها را بسنجید و سبد پروژه هایتان را همسو با استراتژی قرار داده و آن ها را اولویت بندی کنید. همچنین راه هایی برای حمایت بهتر از تیم های فعال در پروژه، ایجاد سازمانی پروژه محور و چابک تر و همچنین کسب موفقیت بیشتر در یک دنیای دائماً در حال توسعه خواهید یافت.

در نهایت اگر مدیر پروژه هستید یا روی پروژهای کار می کنید، این کتاب به شما می آموزد که چگونه کار خود را ارتقا دهید، تفکر استراتژیک داشته باشید و مدیران ارشد را وادار کنید تا ارزش پروژه ها و مدیریت پروژه را ببینند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با بوم پروژه کار کنید تا پروژه ها را به صورت شفاف تری تعریف کنید. بوم پروژه به شما کمک خواهد کرد تا برای برقراری ارتباط در مورد پروژه با حامی اجرایی، تیم پروژه و دیگر ذینفعان، زبان فنی کمتری بیاموزید و همچنین انگیزه و مشارکت آن ها را افزایش دهید. بوم همچنین به شما کمک می کند تا حامی پروژه را درگیر نگه دارید که اغلب یک عامل تعیین کننده در موفقیت پروژه به شمار می رود.

این کتاب از دوازده فصل در چهار بخش تشکیل شده است. بخش اول، «مبانی پروژه»، بستر را آماده کرده و مبانی و تعاریف عمومی را ارائه می نماید. فصل یک، مفهوم دوسوتوانی سازمانی را بررسی کرده و اینکه چگونه سازمان ها از دنیایی که مبتنی بر کارایی است، به سمت دنیایی که با تغییرات رقم می خورد، حرکت می کنند. در فصل دوم، ما به این خواهیم پرداخت که پروژه چیست؟ تعریف، منشأ، ویژگی های مختلف پروژه و همچنین نحوه تمایز قائل شدن بین پروژه ها و کارهای سنتی تر نیز مورد بررسی قرار می گیرد. فصل سوم تکنیک های مختلف در مدیریت پروژه (شامل روش های چابک، مدیریت طرح و رویکرد مگاپروژه ای) را تشریح کرده و چگونگی بکارگیری ابزارها و رویکردها را تشریح می کند.

بخش دوم، «بوم پروژه»، معرفی گام به گام چارچوب اصلی کتاب است. فصل چهارم، بوم پروژه، سه بخش اصلی و ۹ جزء سازنده آن را معرفی می کند. فصل های پنجم تا هفتم، سه بخش را به طور عمیق پوشش می دهند: بنیان، افراد، خلق. در نهایت، فصل هشتم نحوه تجزیه و تحلیل پروژه ها با استفاده از بوم و چگونگی جاری ساختن این چارچوب در سازمان را شرح می دهد.

بخش سوم، ((شایستگی های فردی و سازمانی پروژه))، به بررسی قابلیت های مورد نیاز برای موفقیت در دنیای پروژه محور می پردازد. فصل نهم رهبری پروژه را مورد بحث قرار داده و به ویژه شایستگی های لازم برای مدیریت اثر بخش پروژه و حمایت از آن را تشریح می کند. سپس فصل دهم انتخاب و اولویت بندی پروژه ها را از طریق یک فرایند و ساختار حاکمیتی مورد بررسی قرار می دهد که به افزایش شفافیت و کنترل سبد پروژه های سازمان شما کمک می کند. فصل یازدهم بررسی می کند که چرا سازمان ها باید چابک تر و پروژه محور شوند و چگونه می توانند این کار را انجام دهند.

در نهایت بخش چهار، ((آینده ای بهتر از طریق پروژه ها))، چگونگی تلاقی مدیریت پروژه با روندهای بزرگی که اکنون همه سازمان ها و جوامع با آن مواجه هستند را بررسی می کند: مدیریت بحران، تحول هوش مصنوعی، تنوع و پایداری. همانطور که هر یک از این روندها در آینده نزدیک خود را نشان می دهد. فرصت ها و چالش ها در دنیای پروژه ها حل و فصل خواهند شد.

پروژه ها برای حصول منافع طراحی شده اند و این تمام ماجراست. هرساله ۴۸ تریلیون دلار در پروژه ها سرمایه گذاری می شود؛ ولی با این حال به گفته گروه استندیش، تنها ۳۵ درصد از پروژه ها موفق تلقی میشوند. در ۶۵ درصد دیگر، هدر رفت منابع، بودجه و منافع محقق نشده مایه شگفتی است. دنیایی را تصور کنید که در آن اکثر پروژه ها نتیجه مورد نظر را ارائه می دهند یا تصور کنید که بتوانیم نسبت موفقیت پروژه ها را ۲۵ درصد افزایش دهیم. این بهبود معادل تریلیون ها دلار ارزش و منافع را برای سازمان ها، جوامع و افراد به دنبال دارد. هدف این کتاب و چارچوبی که پیشنهاد می کند، پر کردن این شکاف و افزایش درصد موفقیت کلی پروژه برای سازمان ها، دولت ها و افراد است. آیا حاضرید مقداری از آن ارزش از دست رفته را پس بگیرید؟ آیا برای راه اندازی پروژه ای در راستای ایجاد دنیایی بهتر مشتاقید؟ یا آیا به دنبال راهی هستید تا درک بهتری از پروژه های بی شماری که در سازمان شما در حال اجرا هستند، داشته باشید؟ اگر پاسختان مثبت است به خواندن این کتاب ادامه دهید!

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...