هر چیزی قیمتی دارد؛ قیمت زندگی، شادی، زن، فرهنگ، آینده حل این معما که چرا بهای هر کاری که انجام میدهیم را باید بپردازیم؟

The price of everything : solving the mystery of why we pay what we do, 2011.

نویسنده :
ادوارد پورتر
مترجم :
محسن نظری لیلا السادات رضایی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 240
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 370
ویرایش : 0 شابک 9786229355800
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 200,000تومان

از زمانی که ضرب المثل اقتصادی «ناهار مجانی وجود ندارد» مطرح شد، سال ها می گذرد و بسیار تلاش شده است که مفهوم آن در زندگی تشریح شود. عینی ترین نمود آن «قیمت» است که برای بسیاری چیزها باید بپردازیم.

ولی در اغلب موارد هنوز به عمق این جمله پرداخته نشده است. این کتاب ضرب المثل فوق را به لایه های زیرین و پنهان و آشکار زندگی ما می برد و نشان می دهد که در بسیاری از موارد که ظاهراً مجانی است نیز قیمت وجود دارد. زندگی، شادی، زنان، خانواده، فرزند، کار، فرهنگ و ایمان نیز قیمت دارد.

کتاب مملو از مثال هایی است که مفهوم «هر چیزی قیمتی دارد» یا «برای هر چیزی باید قیمت آن را پرداخت» و «قیمت ها همه جا وجود دارند» را برای ما تشریح می نماید. این کتاب نشان می‌دهد که قیمت‌ها ما را احاطه کرده اند و در زندگی باید قیمت هر چیز را بپردازیم.

نویسنده کتاب از زاویه دیگر به پدیده زندگی ما می نگرد و آن‌ها را به قیمت ارتباط می‌دهد از سیاست گرفته تا مذهب و عشق و روابط فردی و کار و فرهنگ و خانواده. نویسنده جنبه‌های فردی و اجتماعی و خرد و کلان قیمت را به خوبی تعیین می نماید و نگاه ما را به آن‌ها تغییر می‌دهند. وقایع تاریخی و اجتماعی را به خوبی تحلیل و تحلیل اقتصادی می‌نماید. پیامدهای پنهان و غیر مستقیم و بلندمدت این پدیده‌ها را تشریح می نماید. البته ممکن است با بعضی از این تحلیل‌ها موافق نباشیم ولی با خواندن کتاب، می‌بینیم از طریق تحلیل عمیق در پشت بسیاری از رویدادهای اجتماعی و تاریخی «قیمت» نقش دارد. قیمت، بسیاری از روابط و رفتار و وقایع تاریخی را می‌تواند تشریح نماید و ما متاثر از آن بوده ایم چه متوجه بوده ایم و چه نبوده ایم، رفتار ما تحت تاثیر «قیم‍‍ت ها» شکل گرفته است.

قیمت و انصاف هیچ گاه جدا از هم نبوده اند و نویسنده ارتباط این‌ها را به شکلی عمیق تحلیل می‌نماید. ضمن اینکه قیمت را تحلیل عقلانی می‌نماید از بعد احساسی قیمت گذاری هم غافل نمی‌ماند و آن را به فراموشی نمی سپارد. چالش‌هایی که قیمت، ذهن و رفتار ما را مدیریت می‌کند نیز در تحلیل‌های کتاب فراموش نمی‌شود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...