پاداش؛ منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد

Payoff: The Hidden Logic That Shapes Our Motivations

نویسنده :
دن آریلی (دن ارییلی)
مترجم :
سید امیرحسین میرابوطالبی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 11 / 1401 تعداد صفحات : 120
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 150
ویرایش : 0 شابک 9786008091226
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : هوش مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 44,000تومان

عموماً تصور می شود که انگیزه تحت تأثیر پاداش های ملموس و بیرونی است. «فلان کار رو بکن، در مقابلش فلان چیز رو بگیر.» اما حکایت انگیزه حکایتی بسیار ظریف تر، پیچیده تر و مسحور کننده تر از فرض های ساده ماست. انگیزه جنگلی است پر از درختان در هم تنیده، رودخانه های کشف نشده، حشره های خطرناک، گیاهان عجیب و غریب و پرنده های رنگارنگ. این جنگل پر از چیزهایی است که فکر می کنیم خیلی اهمیت دارند اما در حقیقت اهمیت زیادی ندارند، و مهم تر از آن، پر از جزئیات غیر معمول بسیار مهمی که یا به طور کامل نادیده شان می گیریم یا فکر می کنیم اهمیت چندانی ندارند.
کتاب پیش رو کاوشی دربارۀ دنیای پیچیده انگیزه و نقش آن در کار و زندگی روزمره مان است.
آریلی، که در حال حاضر استاد روان شناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک است و سال ها در دانشگاه ام.آی.تی تدریس کرده است، یکی از پیشروان اقتصاد رفتاری به حساب می آید. آثار آریلی هم مورد توجه جامعه دانشگاهی، هم جامعه تجاری و هم افراد عادی قرار گرفته است. این استقبال به اندازه ای بوده است که سه کتاب او، همچنان بعد از گذشت چند سال، در میان پرفروش ترین آثار وب سایت آمازون در حوزۀ اقتصاد و کسب وکار قرار دارد. دلیل این استقبال شاید این باشد که آریلی یافته های علمی را در چارچوبی مرتبط با دنیای كسب وكار مدرن و البته لابه لای داستان ها و روایت های جذاب ارائه می دهد و باعث می شود که هر خواننده ای، با هر پیشینه و سلیقه ای، از خواندن آثارش لذت ببرد. البته، در این میان، نباید از جذابیت ذاتی علوم رفتاری نیز غافل شد.

آریلی در این کتاب، به رسم تمام دیگر مجموعه کتاب های تد، با رعایت ایجاز و اکتفا، به ایده ای عظیم پرداخته است. هرکدام از کتاب های تد با یک یا چند سخنرانی تد مرتبط است و در واقع، جایی که سخنرانی تمام می شود، کتاب شروع شده و به شرح و بسط موضوع به شکلی عمیق تر و مفصل تر می پردازد. در مورد این کتاب نیز سخنرانی مشخصی در سایت تد وجود دارد که با جست وجوی نام آریلی به سادگی به آن دسترسی خواهید داشت.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...