توهم دانش

The Knowledge Illusion : Why we Never Think Alone

نویسنده :
استیون اسلومن فیلیپ فرن باخ
مترجم :
مصطفی خدادادی علیرضا محمدی سپه وند
نوبت و سال چاپ : 2 / 1400 تعداد صفحات : 306
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 320
ویرایش : 0 شابک 9786004970655
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : روانشناسی/ علوم تربیتی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 100,000تومان

آدم ها چقدر می دانند؟ چقدر لازم است بدانند؟ آنچه می دانند به چه کارشان می آید؟ تصور دانایی مطلق به چه فجایعی می انجامد؟ این کتاب با بررسی این پرسش ها و پرسش های مشابه آنها نشان می دهد که انسان ها ظرفیت بیکرانی برای حماقت دارند و بزرگترین حماقتشان این است که غالباً از جهل خود بی خبرند و تصوراتشان را واقعیت های مسلم و بدیهیات می انگارند. بنیاد کتاب بر روان شناسی و ساختارهای پیچیده ذهن انسان استوار است اما نتایج آن ابزار پرقدرتی برای اندیشیدن و خلاص کردن ذهن از توهم در اختیار خواننده می گذارد. در واقع آنچه را ایمانوئل کانت در باب محدودیت ذهن انسان از منظر معرفت شناختی تبیین کرد، در این کتاب از منظرهای معرفت شناختی و روان شناختی و تجربی و بررسی می شود.
نگارندگان این کتاب، تمام دوران کار حرفه ای خود را صرف تحقیق روی ذهن کرده اند. ما در این راه دور و دراز، شاهد آن بوده ایم که تاریخ علوم روان شناختی در پاسخ به این سوال که «ذهن انسان چگونه کار می کند» همواره روند رو به پیشرفتی را طی نکرده است. دستاورد ارزشمند علوم شناختی در طی این سال ها، پاسخ به این سوال بوده است که «ذهن ما چه کارهایی نمی تواند انجام دهد» و « محدودیت های ذهن ما چه هستند».
داستان ما شما را به سفری در علوم مختلف از روان شناسی و کامپیوتر و رباتیک تا علوم سیاسی و نظریه تکامل خواهد برد و روشن خواهد ساخت که ذهن انسان چگونه کار می کند و بشر چگونه در آن واحد، از تفکری سطحی و قدرتمند بهره می گیرد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...