مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

نویسنده :
دکتر وحید ناصحی فر دکتر سعید عسکری ماسوله مهناز لاری
نوبت و سال چاپ : 1 / 1400 تعداد صفحات : 194
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 230
ویرایش : 0 شابک 9789644689499
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : زنجیره تامین

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 90,000تومان

در گذشته مدیریت زنجیره تامین Supply Chain Management (SCM) با عناوینی نظیر مدیریت عملیات و مدیریت لجستیک معرفی می‌گردید.

لجستیک، دانش جابجایی فیزیکی کالا بوده و مدیریت زنجیره تأمین دانش جابجایی فیزیکی کالا در کل زنجیره تأمین، بصورت یکپارچه و با در نظر گرفتن مدیریت اطلاعات و مدیریت مالی است.

مدیریت زنجیره تأمین بین الملل با هدف افزایش بهره وری و صرفه جویی بدنبال تولید و فروش کالا در سطح بین المللی و در مجموعه ای از کشورها می باشد.

مدیریت زنجیره تأمین با دنبال نمودن استراتژی های برون سپاری، مکان یابی و ... بدنبال لجستیک ناب (به دور از اتلاف و اقتصادی) و چابک (خلاقانه و سریع) می باشد.

برنامه ریزی SCM، مدیریت موجودی، پیش بینی تقاضا، پردازش سفارشات، مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک، مدیریت زنجیره تأمین سبز و ... به شرکت ها در کاهش هزینه ها و دستیابی به مزیت رقابتی، کمک می نماید.

مدیریت واردات به عنوان یکی از اجزاء SCM شامل دانش و مهارت های مختلفی بوده که به شرکت های تولیدی و تجاری، کمک می نماید تا مسیرتأمین کالا و مواد اولیه را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر، طی نمایند.

مدیریت واردات شامل دانش و مهارت های مختلفی بوده که مدیریت خرید، شناخت اسناد بازرگانی، روش های پرداخت، اعتبار اسنادی و اینکوترمز، شناخت گمرک، شناخت سازمان های بازرگانی، واردات نقدی، واردات در شرایط تحریم و شناخت منطقه آزاد تجاری، از این نوع بوده که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...