تجزیه و تحلیل تغییرات قیمت سهم و اثر متقابل بر تغییرات رخ داده در حجم داد و ستد آن

Volume Price Analysis

نویسنده :
جورج میلتون
مترجم :
دکتر علی پارسائیان
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 128
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 210
ویرایش : 0 شابک 9786229389102
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : استراتژی های سرمایه گذاری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 165,000تومان

بخشی از کتاب:
کار تخصصی و اصلی «تجزیه و تحلیل قیمت براساس حجم داد و ستد» این است؛ مطالعه و تحقیق درباره تغییرات قیمت سهم (اثرگذار) بر حجم داد و ستد. این نوع تجزیه و تحلیل باعث می شود «ساختار عرضه و تقاضا» را در کانون توجه قرار داد. همواره قاعده اصلی بر این پایه قرار دارد؛ اگر حجم داد و ستد سهم نتواند مسیر یا جهت تغییرات را نشان دهند، (قیمت) راه به جایی نخواهد برد.

مقصود از داد و ستد این است؛ داد و ستد اوراق بهادار، کالا، ارز یا ابزارهای مالی به صورتی فعال (با پذیرفتن کلیه مسئولیت های مربوطه) در دوره زمانی کوتاه مدت. در این فصل می کوشیم به پرسش های اصلی مطرح در حوزه «داد و ستد سهام» پاسخ دهیم. اغلب، مقصود از داد و ستد (Trading) داد و ستد اوراق بهادار در بازار سهام در دوره های زمانی کوتاه مدت و میان مدت است. هدف کسی که این نوع داد و ستد را انجام می دهد (معامله گر Dealer کسی که برای دوره زمانی کوتاه مدت سرمایه گذاری می کند) این است؛ با توجه به نوسان های قیمت اوراق بهادار، یا هم جهت با روند تغییرات قیمت آن ها و نیز با توجه به شاخص ها، تغییرات قیمت ارز و کالاها به گونه ای سرمایه گذاری کند که به سود مورد نظر برسد. او خرید و فروش های هدفمند را انجام می دهد، می کوشد «پرتفوی» رو به رشد تشکیل دهد. برای مثال بدون توجه به این که در چه بخشی از بازار فعالیت میکند اقدام به قرض گرفتن سهام از کارگزاری ها و فروش آن ها می نماید. به امید اینکه باز هم قیمت سهم مورد نظر پایین تر آید و او با بازخرید و تسویه حساب با مؤسسه کارگزاری به سود مورد نظر دست یابد.

انواع اوراق بهادار داد و ستد می شوند و با توجه به شاخص های گوناگون دارای تعریف های متفاوت هستند.
*متفاوت از نظر بازار و طبقه ای که دارایی ها در آن قرار گرفته اند (داد و ستد سهام، ارز، قرادادهای آتی).
*متفاوت از نظر افق سرمایه گذاری، یک دقیقه، تا میان مدت و بلندمدت.
*متفاوت از نظر روش ها و پیام های دریافتی (از بازار) براساس تغییرات رخ داده از در نمودارها، دریافت علامت ها (مؤید جهت تغییرات قیمت سهم)، خبرهای منتشر شده در بازار یا براساس تجزیه و تحلیل داده ها.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...