مالی تجربی

نویسنده :
رابرت سالیس
مترجم :
دکتر امین اسداللهی محمدسعید باستانی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 450
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 640
ویرایش : 0 شابک 9786226868761
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : مدیریت مالی و سرمایه گذاری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 300,000تومان

تمرکز این کتاب بر روش های تجربی مورد استفاده در موضوع های کلیدی منتخب در مالی است. بسیاری از این روش ها در عمل به وسیله تحلیلگران و پژوهشگران استفاده می شوند؛ بنابراین، درک این موضوع ها و روش ها برای دانشجویان علاقه مند به کار در نهادهای مالی مختلف حائز اهمیت است. فرض شده است که خوانندگان این کتاب با مباحث مقدماتی مالی، آمار و احتمال، ریاضی و اقتصاد سنجی آشنایی دارند. البته هر جا که لازم بوده اصطلاحات و مفاهیم تشریح شده اند. انتخاب موضوع های پوشش داده شده تحت تأثیر تجربۀ آموزش دانشگاهی مؤلف بوده است و سعی شده موضوع های مهم تر و کاربردی حوزه مالی مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید که این کتاب قصد ندارد یک متن جامع باشد و موضوع های دیگری در مالی وجود دارد که در این کتاب مورد بررسی قرار نگرفته است. با این حال سعی شده است نقاط قوت و ضعف هر یک از روش های تجربی مورد مطالعه در موضوع های مختلف به طور جامع تشریح گردد.
مهم ترین ویژگی های این کتاب را می توان به شرح ذیل بیان کرد:
ادغام تئوری و کاربرد: اگرچه این کتاب بر تشریح مفاهیم تئوری تمرکز دارد و در کنار آن به بررسی آخرین پژوهش های دانشگاهی در موضوع های مورد بررسی می پردازد، با این حال در هر بخش سعی شده است کاربردهای این موضوع ها نیز بیان گردد تا درک جامعی از آنها حاصل شود.

مثال های تجربی: در انتهای هر فصل پس از تشریح مباحث مورد نظر، به ارائه مثال های تجربی در رابطه با برخی از موضوع های فصل پرداخته شده است. این مثال ها به بررسی تجربی موضوع های مورد بحث در فصل با استفاده از داده های واقعی در حوزه مالی تمرکز دارند.
آموزش استفاده از نرم افزار متلب(Matlab): اگرچه هدف این کتاب آموزش نرم افزار نیست، ولی سعی شده است تا نحوۀ مدل سازی مباحث هر فصل در قالب نرم افزار متلب به عنوان یکی از قوی ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای مورد استفاده ارائه گردد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...