شرکت شکست ناپذیر؛ راهنمایی درباره بهترین مدل های کسب و کار

The Invincible Company

نویسنده :
الکساندر استروالدر ایو پیگنیور
مترجم :
علیرضا علی سلیمانی حامد شیدائیان
نوبت و سال چاپ : 2 / 1402 تعداد صفحات : 384
نوع جلد / قطع: شومیز / خشتی وزن: 740
ویرایش : 0 شابک 9786227089264
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 318,000تومان

کتاب شرکت شکست ناپذیر، که مکمل سه کتاب مطرح و پرفروش دنیا یعنی خلق مدل کسب و کار، طراحی ارزش پیشنهادی و آزمودن ایده های کسب و کار است، با بررسی نمونه های مختلف، به بیان ویژگی های برجسته شرکت های شکست ناپذیر می پردازد و الگوهایی معرفی می کند که به کمک آنها بتوانید بر سر مدل های کسب وکاری برتر به رقابت برخیزید. همۀ مدیران و رهبران کسب و کارها، کارآفرینان فردی، استارتاپی و سازمانی، و همچنین رهبران نوآوری می توانند از این کتاب استفاده کنند تا به سبد ایده های تازه و نوآفرینی هایشان جان تازه ای ببخشند.

الکساندر استروالدر و ایوپیگنیور در کتاب شرکت شکست ناپذیر نشان می دهند که ویژگی بارز این گونه شرکت ها «دو سو توانمند بودن» است. آنها نشان می دهند که شرکت های شکست ناپذیر دو فرهنگ کاملاً متعارض را، در یک مجموعه و زیر یک سقف، ایجاد، مدیریت و هماهنگ می کنند: هم زمان هم اکتشاف می کنند و هم به بهره برداری می پردازند. فرهنگ اکتشاف شرایط را برای خلق و کشف ایده های جدید، اعتبار بخشی، و شتاب دهی به آنها مهیا می سازد و فرهنگ بهره برداری نیز پرورش دهنده مدیریت، بهبود نظام مند و رشد کسب و کارهای فعلی شرکت است.

در این کتاب، ابزاری به نام «نقشه سبد مدل های کسب وکار» معرفی و دو بخش مجزای آن یعنی «سبد اکتشاف» و «سبد بهره برداری» و «اقدامات» قابل انجام در هر یک از این سبدها شرح داده شده است. همچنین برای مدیریت مناسب هرکدام از این سبدها، موضوعاتی ارائه شده که تدوین «راهنمای استراتژیک»، ایجاد «تنوع»، «اندازه گیری» و به تصویر کشیدن ریسک نوآوری و ریسک بر هم خوردن، و بهینه سازی سبد به کمک «اقدامات قابل انجام در سبد» از آن جمله است.

مجموعه الگوهای کسب وکاری معرفی شده در کتاب نیز به ارتقای عملکرد مدل کسب و کار کمک می کنند. لذا می توان از این الگوها برای طراحی مدل های کسب وکاری برتر بهره گرفت. استارتاپ ها و شرکت ها می توانند، به کمک این الگوها، مزیت رقابتی ای ورای فناوری، محصول، خدمت یا قیمت به دست بیاورند. شرکت های ریشه دار نیز می توانند، به کمک این الگوها، از مدل کسب و کار منسوخ به مدل کسب وکاری رقابتی منتقل شوند. این الگوها در دو دسته معرفی شده اند: ۲۷ «الگوی نوآفرینی» برای نوآفرینی مدل کسب وکار در قالب ۴ گروه اصلی و ۹ زیرگروه و همچنین ۱۲ «الگوی بهبود» برای بهبود بنیادین و رقابتی تر کردن مدل کسب وکار، که در قالب ۴ گروه اصلی ارائه شده اند. برای هر یک از این الگوها هم مطالعه موردی ارائه شده است.

در این کتاب، ضمن معرفی ابزاری دیگر به نام «نقشه فرهنگ»، آموزه هایی در خصوص ایجاد، مدیریت و هماهنگ سازی دو فرهنگ «اکتشاف» و «بهره برداری» ارائه شده تا رهبران بتوانند از آنها در استقرار این دو فرهنگ کمک گیرند.

موضوع، ساختار و مطالب کتاب به گونه ای است که مطالعه آن برای صاحبان ایده های کسب وکاری، کارآفرینان فردی و استارتاپی، نوآوران سازمانی، سرمایه گذاران و مدیران محصول، دانشجویان و علاقه مندان نوآوری و کارآفرینی، و نیز تمامی کسانی که مایل اند در زیست بوم نوآوری فعالیت کنند می تواند مفید باشد و به آنها در ایجاد شرکت شکست ناپذیر کمک کند.

به علاوه، تجربه، دانش و خوش نامی نویسندگان خود می تواند انگیزه ای برای خواندن این کتاب باشد. دو نویسنده اول کتاب، یعنی الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور، همان متفکرانی اند که کتاب اثر بخش خلق مدل کسب وکار را به رشته تحریر درآورده اند و بی نیاز از معرفی اند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...