عاقلانه خرج کردن؛ پول چیست و راه و روش درست خرج کردن چگونه است؟

Dollars & Sense: How We Misthink Money & How To Spend Smarter

نویسنده :
دن آریلی جف کرایسلر
مترجم :
بابک حافظی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 344
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 380
ویرایش : 0 شابک 9786225734128
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : هوش مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 199,000تومان

چرا پول خرج کردن گاهی دردناک و گاهی لذت بخش است؟ چراگاهی چیزی را که قبلاً گران خریده ایم دوباره با همان قیمت می خریم و احساس بدی هم پیدا نمی کنیم؟ چرا گران تر خریدن خوراکی‌ها در سفر برایمان راحت تر است؟ به نظرتان فرقی می‌کند که با کارت بانکی خرید کنیم یا با پول نقد؟ زندگی ما هر روز پیچیده تر می‌شود و تصمیم‌های مالی مان را نیز دشوارتر می کند. ما پول را از جنس عدد و رقم و حساب و کتاب می‌دانیم و تصور می کنیم بیشتر با عقل سروکار دارد، اما موقع خرج کردن که می رسد از قضا بیشتر احساسی عمل می‌کنیم تا عقلانی. این رفتارهای احساسی هنگام پس انداز کردن و برنامه ریزی های مالی نیز سراغمان می‌آید و ما را به دشمن اصلی خودمان تبدیل می کند. دن آریلی و جف کرایسلر، در این کتاب، برپایۀ علم اقتصاد رفتاری و با نثری طنزآمیز و خواندنی، ریشه بسیاری از باورهای نادرست ما درباره پول و پس انداز و خرج کردن را نشان می دهند و توضیح می دهند که چطور باید نگرشمان را تغییر دهیم تا بتوانیم تصمیم‌های مالی عاقلانه تری بگیریم.

این کتاب از چگونگی تفکر ما درباره پول و اشتباهاتی که در این زمینه انجام می دهیم پرده بر می دارد. کتاب دربارۀ شکافی است که بین درک خودآگاه ما از سازوکار پول، نحوه استفاده ما از آن در واقعیت و نحوه منطقی فکر کردن به پول و استفاده از آن وجود دارد و همچنین درباره چالش‌هایی است که همۀ ما موقع استدلال منطقی درباره پول داریم و نیز درباره اشتباهات رایجی است که هنگام خرج کردن پول انجام می‌دهیم.
آیا بعد از خواندن این کتاب می توانم پولم را عاقلانه تر خرج کنم؟ حتماً. احتمالاً. یک خرده شاید.

حداقلش این است که به گمان ما نمایان کردن نیروهای پیچیده ای که در پس تصمیمات پولی وجود دارد می تواند کیفیت امور مالی ما را بهتر کند، تصمیمات عمرانه ای کهزندگی مان در گرو آن هاست. همچنین معتقدیم که فهمیدن تأثیراتی که پول بر نحوه تفکر ما می گذارد باعث خواهد شد که تصمیم‌های غیرمالی بهتری هم بگیریم. چرا؟ چون تصمیماتی که ما درباره پول می گیریم فقط به خود پول محدود نمی شوند. همان  نیروهایی که واقعیت زندگی ما را در حوزه مالی شکل می دهند، همان‌ها هستند که تعیین می کنند ما چگونه موضوعات مهم زندگی مان در سایر حوزه ها را هم ارزش گذاری کنیم، اینکه زمانمان را چگونه خرج کنیم، مسیر شغلی مان را چطور مدیریت کنیم، با آدم‌های دیگر چطور برخورد کنیم، روابط عاطفی مان را چطور بسازیم، برای خوشحال کردن خودمان چه کنیم و ختم کلام اینکه چگونه دنیای اطرافمان را تفسیر کنیم.راحتتان کنم، این کتاب قرار است همه چیز را بهتر کند. پس خیالتان راحت، می ارزد که بالایش پول دهید.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...