بهترین بازنده، برنده می شود؛ چرا افراد عادی هرگز در معامله گری موفق نمی شوند؟

Best Loser Wins: Why Normal Thinking Never Wins the Trading Game

نویسنده :
تام هوگارد
مترجم :
مهندس مجید هدایتی فر
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 202
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 286
ویرایش : 0 شابک 9786001866029
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 195,000تومان

درباره نویسنده
تام هوگارد استاد بازارهای مالی است. او کسی است که ۳۰ سال در حرف معامله گری فعالیت کرده است. در رشته های اقتصاد و امور مالی در دو دانشگاه در انگلیس تحصیل کرده است. در شرکت جی پی مورگان بزرگترین بانک آمریکا در شعبه لندن کار کرده است و ده سال نیز به عنوان استراتژیست ارشد بازار در یک کارگزاری به نام در لندن فعالیت کرده است. او هزاران مصاحبه تلویزیونی و رادیویی در مورد بازار انجام داده است و ده ها هزار مشتری را در مورد استراتژی های معاملاتی آموزش داده است. او از سال ۲۰۰۹ برای خودش معامله می کند. او در این کتاب توضیح می دهد که چرا ۹۵ درصد افراد در معامله گری شکست میخورند؟ آیا طرز فکر غلطی دارند؟  آیا اتکا به ابزارهای ناکارآمد دارند؟...

کتاب حاضر با عنوان بهترین بازنده برنده می شود، کتابی فوق العاده برای معامله گران حرفه ای و آماتور است. نویسنده این کتاب تام هوگارد یکی از توابع بازارهای مالی است که دیدگاه های جدید و فوق العاده ای نسبت به بازارهای مالی دارد. تام هو گارد میگوید که مردم جذب کتابهایی با عنوان چگونه در معامله گری استاد شوید یا معامله گری راهی برای رسیدن به استقلال مالی می شوند، اما مشکل این كتابها این است که صرفا روی تحلیل تکنیکال تمرکز دارند و اصلا به معاملات بازنده اشاره ندارند و وقتی معامله گران در بازارهای مالی شروع به معامله کردن می کنند با دنیایی متفاوت و فراتر از این کتابها مواجه می شوند. این کتاب اون شکاف بین معامله گران و دیگر کتاب های تحلیل تکنیکال را پر می کند.

مردم در دوره های تحلیل تکنیکال شرکت می کنند و مدتی بعد وارد معامله گری می شوند. در ابتدا خوب عمل می کنند اما وقتی در ادامه به مشکل بر می خورند، مجدد وارد معالمه تحلیل تکنیکال شامل اندیکاتورها، روشهای مختلفی مثل پرایس اکشن و ... می شوند. به نوعی می توان گفت که وارد یک چرخه بی پایان از آموزش می شوند و مدام به دنبال مزیت جدیدی در تحلیل تکنیکال هستند. اما مشکل اینجا هست که شما با مطالعه تحلیل تکنیکال پولدار نخواهید شد. این کتاب تماماً در مورد جنبه هایی از معامله گری است که هرگز به شما آن را یاد نمی دهند و شما با ترکیب این جنبه ها و دیگر ابزارها می توانید در معامله گری موفق شوید.

این کتاب در دوازده فصل آورده شده است و به بررسی زندگی تام هوگارد و تجربیات او در این مسیر از سنین کم تا تبدیل شدنش به یک معامله گر حرفه ای می پردازد. تام هوگارد مدرس تحلیل تکنیکال بوده و در برنامه های تلویزیونی زیادی شرکت کرده است و مدت ده سال هم در یکی از بهترین کارگزاری ها در شهر لندن کار کرده است و به تمام مشکلات تریدرهای تازه کار و حرفه ای کاملا آشنا است و در طول زندگیاش چندین بازار صعودی و نزولی را تجربه کرده است. تام تاکید می کند که کتاب های مختلفی در زمینه های اندیکاتور و روش های مختلف معاملاتی خوانده است اما در نهایت متوجه شده است که پاسخ واقعی برای گرفتن سود در بازارهای مالی در درون خود آدم ها است. این کتاب بیشتر روی جنبه ذهنی و روانشناسی معاملات تاکید دارد.

این کتاب به سبک داستانی نوشته شده است و به شما کمک می کند که به معامله گری جور دیگری نگاه کنید. اگر تازه وارد معامله گری شدید این کتاب را بخوانید سپس پس از چند سال معامله گری باز هم آن را بخوانید. کتاب بسیار ساده نوشته شده اما بسیار موثر است و این سادگی مطالب کتاب نباید شما را گول بزند. احتمالا پس از خواندن این کتاب بگویید کاشکی سالها پیش آن را خوانده بودم، البته باید گفت که کتاب در سال ۲۰۲۲ نوشته شده است و کاملا جدید است.

نام هوگارد در این کتاب حقیقت وحشتناکی را می گوید. معامله گری از بیرون شاید ساده به نظر برسد اما بیش از ۹۰ درصد مردم در این حرفه شکست می خورند چه عواملی باعث شکست مردم دراین تجارت می شود؟ اکثر افرادی که وارد این حرفه می شوند افراد موفق و باهوشی در کسب و کارهای قبلی شان بوده اند اما با این وجود نمی توانند در معامله گری موفق شوند. آن ۱۰ درصد موفق چه کاری انجام می دهند که آن ۹۰ درصد نمی توانند انجام دهند؟ برای پاسخ به این سوال و صدها سوال دیگر بهتر است قدم قدم با کتاب جلو بروید.

 

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...