مقیاس افزایی برق آسا؛ روشی پرشتاب برای ساختن کسب و کاری بسیار ارزشمند

Blit zscaling: The Lightning- Fast Path to Building Massively Valuable Companies

نویسنده :
رید هافمن کریس یه
مترجم :
طاهر شریعت پناهی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 384
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 350
ویرایش : 0 شابک 9786227089257
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 297,000تومان

رید هافمن که به قول خودش لینکدین در اتاق نشیمن خانه او تأسیس شده و در تأسیس و مدیریت شرکت هایی چون ایربی ان بی، پی پال و بسیاری از شرکت های استارتاپی دیگر نقش آفرینی کرده است- کارآفرین، استراتژیست و سرمایه گذاری با تجربه است که راه حلی عملیاتی برای فائق آمدن بر این مشکل پیچیده عرضه کرده است. او چاره کار را «مقیاس افزایی برق آسا» می داند؛ برنامه رشد تهاجمی و تمام و کمالی که با اولویت دهی به سرعت عمل در برابر کارایی- حتی با وجود عدم قطعیت بالای محیطی- رشد برق آسا را ایجاد می کند.

البته، همان طور که نویسنده در کتاب توضیح می دهد، منظور بی گدار به آب زدن نیست، بلکه انجام هدف دار و عامدانه اقداماتی است که در تفکر متعارف کسب وکار و مدیریت بی معنی است، اما در دوران مقیاس افزایی باید آنها را پیش گرفت. در واقع مقیاس افزایی برق آسا مجموعه ای از چهارچوب ها و استراتژی هایی است که هم به استارتاپ ها و هم به شرکت های تثبیت شده و بالغ کمک می کند تا در زمان مناسب فرصت ها را شکار کنند، حساب شده دست به اقدام بزنند و درنهایت پیشتاز شوند. هافمن معتقد است با اسکیل آپ شرکت ها می توان بر زندگی میلیون ها نفر تأثیر گذاشت و در بخش هایی از کتاب نیز تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این مدل را بیان کرده است.

او مخاطب این کتاب را کارآفرینان و سرمایه گذاران جسوری می داند که می خواهند شرکت هایی عظیم بنا کنند و مدیران ارشد و رهبران شرکت هایی که می خواهند یکه تاز باشند و بازار را به دست بگیرند. اما از طرف دیگر، خطاب به خوانندگان کتاب می گوید خواه کارآفرین باشند یا مدیر ارشد، کارمند یا دانشجو، در دنیایی که سرعت عمل از مزیت های رقابتی حیاتی است، درک این موضوع کمک می کند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

با این بیان، به نظر می رسد اگر برای یادگیری اهمیت قائل باشید و ذهنیت رشد داشته باشید، پس از آشنایی با نحوۀ تفکر رید هافمن درباره این موضوع می توانید فرصت های بی شماری را که این تغییرات به وجود می آورند سریع تر از دیگران شناسایی و ارزش آفرینی را آغاز کنید. از طرف دیگر، بهتر است این موضوع را مد نظر داشت که برای پیاده سازی این تکنیک ها در سازمان بهتر است این نوع نگاه بخشی از ذهنیت و فرهنگ سازمان باشد. و بر همین اساس باید در اختیار همه اعضا قرار گیرد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...