اصول و مبانی علم اقتصاد؛ کلیات علم اقتصاد

نویسنده :
دکتر نادر مهرگان دکتر حمید پاداش
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 318
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 510
ویرایش : 0 شابک 9786229389119
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اصول و مبانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 220,000تومان

کتابی که در پیش رو دارید سعی کرده است با نگاهی جامع، همه مبانی و اصول علم اقتصاد را پوشش دهد به طوری که دانشجویان عزیز بتوانند با کلیاتی از این علم آشنا شوند. این کتاب، برای درس اصول علم اقتصاد در رشته های جغرافیا و علوم اجتماعی، کلیات اقتصاد در رشته‌های اقتصاد و علوم تربیتی، و مبانی علم اقتصاد در رشته های حقوق و آمار نوشته شده است. هدف اصلی کتاب، آشنایی دانشجویان این رشته ها با مبانی و اصولی است که به طور متعارف در علم اقتصاد تدریس می‌شود.
از آنجا که علم اقتصاد حوزه های گسترده ای را در بر می گیرد اساتید محترم می‌توانند بنا به تشخیص خودشان فصول منتخب و مختلفی از کتاب را تدریس نمایند. دانشجویان عزیز هم باید توجه داشته باشند که برای فهم راحت‌تر مطالب کتاب بهتر است بخش اول کتاب را پیش از هر فصل دیگری مطالعه کنند. در مورد سایر فصول، باید از راهنمایی اساتید گرامی استفاده گردد.

ساختار اصلی کتاب به چهار بخش تقسیم شده است؛ در بخش اول، کلیاتی از مبانی، مفاهیم و اصول علم اقتصاد مطرح می شود. در این بخش، درک مفاهیم و تعریف آنها برای فهم فصول آتی اهمیت دارد. در بخش دوم، مباحث مختلف اقتصاد خرد مطرح شده است. در این بخش، انتظار می رود دانشجویان به ابزارهای تحلیلی اقتصاد خرد مجهز شوند و با روش تحلیل اقتصاد خرد آشنا گردند. تلاش شده است از پیچیدگی های تکنیکی در این بخش خودداری شود و دانشجو سیر منطقی اقتصاد خرد را به خوبی یاد بگیرد. با این حال، اگر احساس شد در فصول مختلف این بخش دشواری هایی وجود دارد اساتید محترم می توانند بنا بر سلیقه خود از تدریس آنها خوددداری نمایند. در بخش سوم، موضوعات اقتصاد کلان مطرح شده است. عمده مباحث این بخش، مباحثی ساده و قابل فهم است.

در این بخش، انتظار می رود دانشجویان از طریق آشنایی با مفاهیم و اصول اقتصاد کلان بتوانند مسایل اقتصاد کلان (مانند تورم و بیکاری) را که معمولاً مسایل چالش برانگیزی هستند به راحتی درک کنند. در بخش چهارم، موضوعات منتخب در اقتصاد مطرح شده است؛ نقش دولت، اقتصاد پول و بانکداری، اقتصاد بین الملل و اقتصاد توسعه در این بخش مورد بررسی قرار گرفته اند. فصول این بخش بر حسب اهمیت موضوعات اقتصادی انتخاب شده و هر کسی بر اساس علاقه خود می تواند فصول مختلفی را مطالعه نماید. در پایان کتاب نیز فهرست برندگان برجسته جایزه نوبل در علم اقتصاد آورده شده است تا علاقمندان ضمن آشنایی با تئوری ها، صاحبان این تئوری ها را نیز بشناسند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...