لجستیک تجاری

نویسنده :
مجتبی سلیمانی سه دهی الناز میاندوآبچی
نوبت و سال چاپ : 3 / 1397 تعداد صفحات : 343
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 505
ویرایش : 0 شابک 9789644685941
موضوع اصلی : بازرگانی موضوع فرعی : بازرگانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 116,000تومان

طبق تعریف بانک جهانی، لجستیک تجاری دامنه ای از فعالیت های ضروری تجاری همچون: حمل و نقل، انبارداری، یکپارچه سازی بارهای تجاری، و شفاف سازی فرایند تبادلات درون مرزی تا سیستم های توزیع و پرداخت درون کشوری را شامل می شود. در دنیای به هم پیوسته کنونی، تجارت جهانی که بین کشورها در جریان است از طریق شبکه ای از فعالیت های لجستیکی جهانی هدایت می شود و به سرعت نیز در حال رشد هست؛ اما سهولت تجارت از طریق این شبکه، برای دسترسی به بازارهای بین المللی، به عوامل لجستیکی هر کشور همچون رویه های تجاری، زیر ساخت های ارتباطاتی و جابه جایی، و وضعیت بازارهای داخلی به لحاظ خدمات پشتیبانی وابستگی شدیدی دارد.

اهمیت لجستیک و زیر ساخت های آن در کشور ایران صد چندان است، زیرا ایران به لحاظ جغرافیایی منطقه ای استراتژیک محسوب می شود که قابلیت این را دارد که از یک سو به حلقه لجستیک بین آسیا و اروپا و از سوی دیگر به حلقه ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و آب های آزاد تبدیل شود. این موقعیت ویژه، به تنهایی مزیتی محسوب می شود که در صورت توجه صحیح به آن، می تواند جهشی در اقتصاد کشور پدید آورد.

بنابراین، توجه به موضوع «لجستیک تجاری» در توسعه و پیشرفت اقتصادی و تجاری کشور کاملاً ضروری و بنیادین است. به همین منظور، کتاب پیشرو با تنوعی از موضوعات مرتبط با لجستیک تجاری که ماحصل سال ها تجربه اندوزی و مطالعه در گروه پژوهش های لجستیک و زنجیره تأمین (لجستیک و زیرساخت فعلی) مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی است، نگارش شده است تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر دست اندرکاران و متخصصان حوزۀ لجستیک را با این موضوع جدید فراهم کند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...