چشم در چشم بازار؛ یافتن معاملات در شرف وقوع- اقتباسی مدرن از روش وایکوف

Trades About to Happen: A Modern Adaptation of the Wyckoff Method

نویسنده :
دیوید اچ. وایس
مترجم :
مسعود قربانی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 756
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 1035
ویرایش : 0 شابک 9786225869660
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : تحلیل تکنیکال

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 600,000تومان

کتاب چشم در چشم بازار شامل ۵ بخش است. در بخش اول به ترجمه و شرح مفصل ۱۱ فصل کتاب دیوید وایس پرداخته ام. بخش دوم، بنا بر ضرورتی که احساس کردم به ترجمه چندین فصل از کتاب «سودآوری با نمودارهای رنکو» نوشته پراشانت شاه (Prashant Shah) اختصاص یافته تا هنگام مطالعه نظریات آقای وایس در مورد نمودارهای رنکو، نیاز به هیچ منبع دیگری نداشته باشید. بخش سوم کتاب، در واقع آخرین جلسه آموزشی آنلاین دیوید قبل از وفاتش در سال ۲۰۲۰ را پوشش می دهد و آن قدر کاربردی و جذاب است که به خواننده در فهم مطالب عمیق دیوید کمک شایانی می کند. در بخش چهارم کتاب به توضیح و شرح کامل اندیکاتور اختصاصی و بسیار کاربردی دیوید به نام اندیکاتور حجم وایس پرداخته ام و ستاپ های معاملاتی دیوید با این اندیکاتور را توضیح داده ام. بخش پنجم کتاب در بردارنده تمام واژگان و اصطلاحات فنی است که آقای وایکوف در آثارش به کار برده و بسیاری از آن ها، جزو پرکاربردترین واژگان تکنیکال هستند که منبع مهمی برای تمام تحلیل گران و معامله گران روش وایکوف و پرایس اکشن و سایر محققان این حوزه به شمار می رود.

در این کتاب از دخل و تصرف هایی که در سایر کتب مربوط به روش وایکوف در بازار دیده می شود، خبری نیست. دیوید وایس در مورد سایر روش های منتسب به وایکوف که امروزه در معرض دید همگان قرار دارد، نظر منفی ای ندارد ولی حرف دیوید این است که باید به اصل کار وایکوف پایبند بود زیرا کاربردی ترین روش آموزشی مبتنی بر پرایس اکشن را ارائه می دهد. بسیاری از بزرگان این روش، چنان پیچیدگی ها و الگوهایی به آن اضافه کرده اند که خود دیوید می گوید تشخیص آنها برای او نیز کار دشواری است.

دیوید با بیش از پنجاه سال کار مداوم بر روی روش وایکوف، آن را به درجه ای از کمال رسانده است که نمونه مشابه دیگری نمی توان برای آن پیدا کرد، مگر اینکه در آینده چنین اتفاقی رخ دهد. یکی از دشواری های روش وایکوف که امروزه آموزش داده می شود این است که آموزه های باب اوانز که از اولین توسعه دهندگان روش وایکوف است در دستور کار سایرین قرار گرفته است و فازهای انباشت و توزیع و پیچیدگی های شناختی آن ها که از سختی های کار با روش وايكوف است، به عنوان الگوهای آموزشی این روش معرفی شده است ولی در کتاب دیوید وایس اثری از فازهای انباشت یا توزیع و یا مراحل پیچیده شکل گیری آنها نمی بینید بلکه دیوید به عمق روش پدیدارشناسانه وايكوف رفته و از دل آن، الماس های درخشانی در حوزه تحلیل تکنیکال برای ما به ارمغان آورده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...