نکات کاربردی در تحلیل تکنیکال پیشرفته؛ درک حرکات قیمت، در حرکات RSI

نویسنده :
علی عاطفی آقایان
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 545
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 750
ویرایش : 0 شابک 9786001866180
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : تحلیل تکنیکال

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 535,000تومان

در رابطه با محتوای علمی کتاب:
در جلدهای شماره ۱ و ۲ از کتاب نکات کاربردی در تحلیل تکنیکال پیشرفته، نکات و تکنیک های بسیاری در راستای سبک تحلیلی پرایس اکشن و در خصوص استفاده از خطوط روند و خطوط کانال بیان شده است. همچنین تکنیک ها و نکات زیادی در خصوص استفاده از اندیکاتورهایی مانند اندیکاتور RSI و میانگین متحرک بیان شد. در این مجموعه با هدف توجيه هرچه بیشتر حرکات ایجاد شده در اندیکاتور RSI، تلاش شده است که در بخش یک، از تمامی تکنیک ها و نکات پرایس اکشنی استفاده شود و از بیان و نکاتی نو در انتقال مفاهیم آنها بهره گرفته شود تا نیاز کمتری به مطالعه جلدهای قبلی احساس شود، به همین دلیل در فصل های اول و دوم به تشریح روش ها و تکنیک های پرایس اکشن پرداخته شده است و در فصل سوم الگوهای پیشرفته حجمی مورد بررسی قرار گرفته اند.

از مهم ترین الگوهای مورد استفاده در این مجموعه که در شاخه تحلیلی پرایس اکشن قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد که ابزار و متد اصلی در درک حرکات اندیکاتور RSI را ایجاد می کنند در سه فصل ابتدایی از این کتاب قرار گرفته اند.
*ترسیم خطوط روند و شناسایی الگوهای بازگشتی با استفاده از خط روند، در قالب فرمول .DC + Test
*شکست و نقض شکست خطوط آلفا .(a Line)
*سطوح کلیدی برگرفته از الگوهای بازگشتی و سشن های معاملاتی بلندمدت و کوتاه مدت.
*الگوی واگرایی قرینه ای با خط روند.(SYD,TL)
*خلاهای معاملاتی در قالب حرکات تندوتیز انتهایی (Sharp Move)، روند کاهشی در حجم معاملات و یا الگوی عدم ادامه در افزایش حجم معاملات .(LNS) *کندل های اسکات ادامه دهنده (CS) و نواحی کلیدی برگرفته از آنها مانند پرچم نهایی مینور (ff) و پرچم نهایی ماجور .(FF)

در بخش دوم و در فصل ۴ اولین قدم ها در راستای درک حرکات اندیکاتور RSI برداشته شده است. در این راستا از اندیکاتور RSI با دوره زمانی ۲۸ استفاده شده است تا نوسانات این اندیکاتور در بهترین شرایط خود در نظر گرفته شود و به این ترتیب تکنیک ها و لول های معاملاتی نسبت به این دوره زمانی تبیین و تدوین شده اند که البته قابلیت بهینه شدن در دوره های زمانی بلندتر و کوتاه تر نیز وجود دارد. در فصل ۵ و ۶ ابزارها و تکنیک های صدور سیگنال های ادامه دهنده و برگشتی در اندیکاتور 28 RSI معرفی شده اند و در فصل ۷ الگویی مورد بحث قرار گرفته است که مختص استفاده از اندیکاتور 28RSI ، در شرایط بحرانی در بازارهای مالی است که این الگو نیز قابلیت بهینه شدن در دوره های زمانی بزرگ تر را دارد. در فصل ۸ برای اولین بار به موضوع الگوهای موجی در اندیکاتور RST پرداخته شده است و امید است که مطالب این فصل آغازی برای تحقیقات بیشتر در این زمینه قرار بگیرد.

در فصل ۹ سه بعد اصلی در تدوین یک سیستم معاملاتی (قیمت، زمان و ساختار) معرفی شده و سپس این ابعاد در سیستم درک حرکات RSI تعریف و تبیین شده اند. سپس سیستم درک حرکات RSl با سیستم های معاملاتی که در متدهای مختلفی همچون پرایس اکشن، امواج الیوت و الگوهای هارمونیک مورد استفاده قرار می گیرند، مقایسه شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...