معامله گر ذن؛ چگونه خرد باستانی به شما کمک می کند تا بر ذهن خود و بازارها مسلط شوید

The Zen Trader: How Ancient Wisdom Can Help You Master Your Mind & the Markets

نویسنده :
پیتر کسل
مترجم :
مهدی شکرانی بایگی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 200
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 240
ویرایش : 0 شابک 9786227775488
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 180,000تومان

معامله گری از جذاب ترین و در عین حال سخت ترین مشاغل دنیا است. در معامله گری شما از طرفی با بی شمار معامله گران حرفه ای، موسسات مالی، ربات های معامله گر و بانک های مرکزی و از طرف دیگر با ضمیر ناخودآگاه و درون خود روبرو هستید. در واقع مشکل اصلی ضررده بودن بیش از ۹۰ درصد معامله گران عدم آشنایی با عادات و باورهای مخرب، ویژگی های ایگو (نفس) و نداشتن آگاهی نسبت به مکانیزم عقل و تصمیم گیری است.
متاسفانه در منابع معامله گری که به زبان فارسی ترجمه شده اند، اکثر توجه و تمرکز بر روی بخش تحلیل تکنیکال و روش های معاملاتی قرار داده شده است. در صورتیکه معامله گری صحیح بر پایه ۳ رکن اساسی است: استراتژی و روش معاملاتی، مدیریت سرمایه و ریسک، روانشناسی معامله گری. برخی از معامله گران برتر اهمیت روانشناسی معامله گری را بیش از ۲ مورد دیگر ذکر کرده اند. به هر حال نکته بدیهی این است که بدون داشتن این ۳ رکن در کنار هم، رسیدن به هدف معامله گر سودده در دراز مدت امکان پذیر نخواهد بود.
در این کتاب معامله گری با سنت و آئین ذن مقایسه می شود و نشان داده می شود که دستورالعمل ها در هر دو زمینه به ظاهر ساده هستند اما عمل کردن به آنها دشوار و سخت است. از نظر نویسنده معامله گران ناموفق به دو علت شکست می خورند:
۱- نداشتن سیستم معاملاتی مناسب ۲- عمل نکردن و عدم پایبندی به سیستم معاملاتی. در این کتاب نویسنده به بررسی هر دو مشکل می پردازد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...