ارتباطات میان فرهنگی در گردشگری

نویسنده :
دکتر علی اکبر فرهنگی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 215
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 300
ویرایش : 0 شابک 9786225923188
موضوع اصلی : گردشگری و هتلداری موضوع فرعی : گردشگری و جهانگردی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 165,000تومان

بیش از بیست سال از نگارش مقاله ای به نام «نظری به فرهنگ» در نامه فرهنگ مجله تخصصی فرهنگستان علوم ایران میگذرد که در آن از تمثیل درخت فرهنگ استفاده کرده بودم. با توجه به این نکته که هر فرهنگ می تواند درختی باشد که از سه قسمت ریشه، ساقه یا تنه و شاخ و برگ شکل گرفته است، ما در حال حاضر با جنگلی از درختان گوناگون، یعنی جنگلی از فرهنگ، روبه رو هستیم. بعضی از این درختان بسیار تناورند و با قد و بالایی بلند درخور توجه، و برخی کوتاه تر و کهن تر. اما همه درخت اند و در جنگل، کنار هم قرار گرفته اند. آری، ما در جنگلی از فرهنگ ها سیروسیاحت می کنیم: فرهنگ های بالنده شرقی، فرهنگ های صنعتی غربی و فرهنگ های اصیل قبایل و عشایر آسیایی و آفریقایی. همۀ این فرهنگ ها در کنار هم قرار گرفته و به تعامل با یکدیگر مشغول اند و تکنولوژی های جدید سفر را برای مردمان تسهیل کرده اند. هر کس اگر بخواهد، به راحتی می تواند به نقاط دوردست جهان سفر کند و از فرهنگ سزمین خود، فرسنگ ها فاصله بگیرد. جهان کوچک شده است، حتی از دهکده مورد نظر مارشال مک لوهان هم کوچکتر.

شناخت این دنیای مشترک برای انسان های کنجکاو امروزی بسیار ضروری بوده و چگونگی برقراری ارتباط بین آنان، از اهمیت سرشاری برخوردار است. در این شناخت، ضمن دستیابی به دانشی ارجمند برکاتی وصف ناشدنی نصیب گردشگران این جنگل انبوه می شود: برکات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی.
با شناخت فرهنگ های گوناگون است که مصنوعات جزایر ژاپن سراسر جهان را درنوردیده و سرمایه های به کار مردمان ایالات متحده آمریکا و اروپا به پنج قاره جهان سرازیر شده و دنیایی از کار و تلاش و تولید را رقم زده اند.

کتاب حاضر نقشه راهی مختصر است به این جنگل اسرار آمیز و پوینده که نشان می دهد چگونه از درختان بارور این جنگل می توان بهره گرفت و سفری اثر بخش داشت، به گونه ای که نه تنها در این جنگل انبوه سرگردان نشد. بلکه ضمن لذت بردن از طی طریق، به مکاشفه بزرگی دست یافت.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...