مباحث منتخب در مديريت زنجيره تامين

نویسنده :
رالف جی. پلوها
مترجم :
بهروز کریمی زهرا محمدیان بهبهانی
نوبت و سال چاپ : 3 / 1402 تعداد صفحات : 190
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 300
ویرایش : 0 شابک 9789644637971
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : زنجیره تامین

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 115,000تومان

امروزه یک عامل کلیدی برای موفقیت شرکت ها، توانایی آن ها در تولید و ارائه محصولات نوآورانه با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی است. بعلاوه شرکت ها باید به طور مداوم فرآیندهای خود را از طریق ادغام ایده های جدید و نوآورانه بهبود داده و بهینه سازی کنند. هدف از این امر دستیابی به فرآیندهایی با اثر بخشی و کارایی بیشتر برای ماندن در فضای رقابتی است.
توجه به دو نکته برای شرکت ها بسیار مهم و ضروری است. نکته اول اینکه باید بیاموزند که چگونه خود را برای همکاری با شرکای گوناگون آماده کنند. این همکاری ها ممکن است به شکل های مختلفی بوده و به سرعت در حال تغییر باشند. از این رو شرکت ها باید در این زمینه بسیار انعطاف پذیر بوده و قدرت سازگاری بالایی داشته باشند. نکته دوم این است که شرکت ها باید به این همکاری ها به دید یک فرصت بنگرند نه یک تهدید. در آینده این تنها راه برای ادامه همکاری ها و دستیابی به موفقیت است؛ زیرا تنها شرکت هایی می توانند در فضای رقابتی به طور مؤثر فعالیت کنند که در مشارکت با سایر رقبا دارای ارزش افزوده باشند.
کتاب حاضر به صورت ساده و قابل فهم نشان می دهد که مدیریت زنجیره تأمین چگونه می تواند به شرکت ها کمک کند تا با چالش های پیش رویشان مقابله کرده و آنها را مدیریت کنند. هدف نهایی از این کار تضمین موفقیت شغلی بلندمدت برای شرکت ها است.
پروفسور دیتریک سیبت
دانشگاه کلن، آلمان

ما در حال تجربه یک تغییر جالب در حوزه رقابت بین کسب و کارها هستیم: آن ها دیگر با یکدیگر رقابت نمی کنند، بلکه به طور متحد با هم فعالیت می کنند. به عنوان مثال شرکت های کوکاکولا، نایک و تارگت شبکه هایی با تأمین کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان ایجاد کرده اند.
با توجه به اینکه مطالعات بسیار زیاد و گسترده ای در این حوزه انجام شده است، درک حقایق و مفاهیم ضروری مربوط به چنین تغییرات اساسی و اثرات آن دشوار است. لذا نیاز به وجود یک کتاب مختصر و مفید که بتواند درک صحیحی از این موضوعات ارائه دهد، احساس می شد.
کتاب پیش رو به بررسی جامع مدیریت زنجیره تأمین پرداخته و مروری بر تحولات اخیر نیز خواهد داشت.
در بخش های مختلف این کتاب به تناسب موضوع، مراجع متنوعی معرفی می شوند که افرادی که تمایل دارند موضوعات را عمیق تر مطالعه کنند، می توانند به آن ها رجوع کنند. همچنین خوانندگانی که به دنبال آگاهی از چگونگی ایجاد مصالحه بین استانداردسازی و انطباق یک استراتژی برای یک شرکت خاص هستند نیز می توانند از مطالب این کتاب به خوبی بهره ببرند.
دکتر پل هافمن
سن ماتئو، ایالات متحده آمریکا

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...