آموزش جامع Power BI

نویسنده :
وحید قربانی حمیدرضا حداد
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 396
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 580
ویرایش : 0 شابک 9786001695834
موضوع اصلی : کسب و کار و کارآفرینی موضوع فرعی : کسب و کار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 280,000تومان

یکی از مهمترین جنبه های علم داده بحث مصور سازی داده هاست. ضرورت این موضوع از این جهت می باشد که صرفنظر از ابعاد و نوع داده ها، هر چقدر آماده سازی روی یک مجموعه داده ای صورت پذیرد باز هم ممکن است فهم آن ها برای مدیران کاری سخت باشد. این مشکل زمانی تشدید می شود که داده ها با اهم اثرات متقابل ۲ داشته باشند. در چنین شرایطی، یک چارچوب مناسب که توانایی تصویر روشنی از داده ها در قالب نمودارها و اجزای بصری را داشته باشد بسیار سودمند است. اینجاست که بحث بصری داده ها در سطح سازمان خصوصاً برای مدیران میانی و ارشد ارزش فوق العاده ای پیدا می کند.

طی سالیان گذشته نرم افزارهای گوناگونی با این هدف معرفی و مورد بهره برداری قرار گرفته اند که از مهمترین آن ها می توان به Qlik View, Tableau, Power BI اشاره نمود. نرم افزار Power BI محصول شرکت مایکروسافت ۳ و اولین نسخه آن به طور مستقل در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است. با توجه به سهولت بالای یادگیری، ارایه بستر مدلسازی قوی و سایر زمینه های مفید، این نرم افزار خیلی زود توانست سایر رقبای پر قدرت خود را کنار زده و در صدر بهترین نرم افزارهای بصری سازی داده قرار گیرد. در عین حال به منظور سهولت ساخت مدل های پیچیده تر، این نرم افزار از یک زبان برنامه نویسی با عنوان DAX پشتیبانی می کند که قادر است پیچیده ترین روابط ریاضی و منطقی را در مدل ساخته شده ایجاد نماید. در این نوشتار قصد داریم با یک رویکرد جامع و کامل، در حد امکان تمامی ابزارهای مهم و نکات کلیدی کار کردن با این نرم افزار قدرتمند را آموزش داده و با ارایه مثال ها و پروژه های کاربردی، تلاش شود تا مفاهیم ارایه شده تثبیت گردد. این کتاب در ۱۱ فصل به شرح ذیل و نوشته شده است.

در فصل اول به بیان مفاهیم کلی هوش تجاری و جایگاه نرم افزار Power BI به عنوان یک ابزار قدرتمند بصری سازی پرداخته شده است. در فصل دوم به نصب این نرم افزار می پردازیم و جزئیاتی در این خصوص ارائه می گردد. فصل سوم، شروع کار با نرم افزار می باشد و انواع مهم داده ای به عنوان ورودی در نرم افزار بارگذاری و نکات مهم هر نوع داده ارائه می گردد. فصول چهارم و پنجم مربوط به کار با ویژوال هاست و به ترتیب ویژوال های پیش فرض و ویژوال های سفارشی را شامل می شود. در این دو فصل می آموزیم که گرچه ویژوال های سفارشی امکانات بصری فوق العاده ای را در اختیارمان قرار می دهند، ولی استفاده زیاد از آن ها ممکن است سرعت اجرای داشبوردهای طراحی شده را تحت تأثیر قرار دهد. فصل ششم مربوط به تنیظمات تم و قالب در Power BI است و در این فصل یاد می گیریم که چطور از فونت های شکیل تر فارسی در صفحات طراحی شده بهره برداری کنیم. در فصل هفتم، Power Query Editor به عنوان یک ابزار قدرتمند جهت تغییرات داده ای مورد بررسی قرار گرفته و تنظیمات گوناگون آن بررسی می شود. در فصل هشتم، زبان برنامه نویسی قدرتمند DAX معرفی شده و با مثال های متعدد آموزش داده می شود.

در این فصل یاد می گیریم که چطور با این زبان، داشبوردهای دینامیک و کاربردی تری ایجاد نماییم. در فصل نهم، بلافاصله پس از آموزش زبان DAX و به منظور تمرین بیشتر و ایجاد درک عمیق تر، نسبت به تعریف سناریوهای کاربردی می نماییم که هر کدام به کمک زبان DAX قابل پیاده سازی هستند. فصل دهم، مربوط به استراتژی کارت متوازن در ارزیابی عملکردی سازمانی است و در این فصل پس از تعریف مفاهیم اولیه، نسبت به معرفی ویژوال های پرکاربرد در این حوزه پرداخته می شود. در نهایت فصل یازدهم، تنظیمات پیکره بندی محیط Report Server است که به کمک آن می توان داشبورد طراحی شده را بر بستر شبکه، سرور، اینترنت و یا هر محل دیگری غیر از دستگاهی که روی آن طراحی شده، منتشر و ارائه نمود.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...