سواد مالی در عصر دیجیتال

نویسنده :
محمدرضا سیمیاری مریم صراف جدی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 189
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 230
ویرایش : 0 شابک 9786226868778
موضوع اصلی : عمومی/ انگیزشی موضوع فرعی : هوش مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 90,000تومان

محتوای کتاب "سواد مالی در عصر دیجیتال" در قالب فصل های زیر بیان می شود:
فصل اول: چگونه دیجیتالی شدن جهان مالی را متحول می کند؟
در این فصل انواع محصول های مالی دیجیتال ارائه شده در دنیا مانند: بانکداری موبایلی و اینترنتی، انواع کارت های اعتباری، پول موبایلی، انواع پرداخت های دیجیتالی و سایر محصول ها و ابزارها معرفی شده، نحوه و میزان استفاده مردم کشورهای مختلف از این امکانات مورد بررسی قرار گرفته است. ارائه دهندگان خدمات مالی دیجیتال، معرفی راه های افزایش شمول مالی، پیامدهای توسعه فن آوری و چالش های عرضه کنندگان و همچنین مصرف کنندگان این خدمات نیز مورد بحث قرار گرفته است.
فصل دوم: اطمینان از حمایت از مصرف کننده در عصر دیجیتال
در فصل دوم، ضمن اشاره به خلاءهای ساختاری و قانونی در حوزه خدمات مالی دیجیتال، به تشریح راهکارها و تلاش های بین المللی برای کاهش ریسک مصرف کننده و همچنین اولویت های سیاست گذاری کشورها برای حمایت از مصرف کننده پرداخته شده است.
فصل سوم: ترویج آموزش مالی در عصر دیجیتال
در فصل سوم، بزرگ ترین چالشی که مصرف کننده خدمات مالی دیجیتال، همراه با پیشرفت فن آوری و هر چه بیشتر دیجیتالی شدن امور با آن روبروست، عدم دانش و آگاهی لازم در مقوله مالی و فن آوری عنوان شده است. پیامدهای این عدم آگاهی و راهکارهای به کار گرفته شده توسط کشورها در این حوزه و همچنین خلاءها و نتایج آن مورد بحث قرار گرفته است.
فصل چهارم: ساخت ابزار دیجیتال به عنوان بخشی از آموزش مالی
در فصل چهارم مواردی تشریح می شود که به حرکت به سمت افزایش دسترسی همه افراد و گروه ها کمک می کند و در نتیجه شمول مالی دیجیتال افزایش یابد، پرداخته شده است.
فصل پنجم: فن آوری های مالی
در گزارش پایه کتاب، به معرفی و بررسی فن آوری های مالی (فین تک) پرداخته نشده است. از آنجا که در حوزه سواد مالی دیجیتال، فن آوری های مالی پرکاربرد هستند و جایگاه مهمی دارند، فصلی مجزا به انتهای کتاب اضافه شده و در آن، فن آوری های مالی تشریح می شود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...