راهبری شرکتی در شرکت های دولتی؛ نشریه 234

نویسنده :
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی
مترجم :
دکتر سیده سمانه شاهرخی
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 235
نوع جلد / قطع: شومیز / رحلی وزن: 520
ویرایش : 0 شابک 9786229270455
موضوع اصلی : حسابداری موضوع فرعی : حسابرسی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 100,000تومان

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اصول راهبری شرکتی در شرکت های دولتی را تدوین کرده است و پیمایش های زیادی را در خصوص اجرای این اصول انجام داده است. در این کتاب ابتدا رهنمود سازمان همکاری و توسعه اقتصادی درباره راهبری شرکتی در شرکت های دولتی ارائه می شود. سپس سه گزارش از گزارش های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آمده است که روش های کشورهای مختلف را در اجرای راهبری شرکتی بیان کرده است.
در گزارش اول با عنوان «راهبری شرکتی در شرکت های دولتی در آسیا»، توصیه هایی برای اصلاح روش شرکت های دولتی در راستای حرکت به سمت رعایت اصول راهبری شرکتی، ارائه شده است. گزارش بعدی با عنوان «حرفه ای کردن هیئت مدیره شرکت های دولتی» در سه بخش ارائه شده است. در بخش اول به مرور کلی روش های توصیه شده بین المللی برای نهادهای مالکیت درباره ویژگی های هیئت مدیره شرکت های دولتی می پردازد. در بخش دوم، اقدامات سیاسی، قانونی و مقرراتی سازمان دهی و حرفه ای کردن هیئت مدیره شرکت های دولتی کشورهای بررسی شده را ارزیابی می کند. در بخش آخر، دغدغه های مشترک برای اطمینان از چارچوب مؤثر قانونی و مقرراتی برای سازمان دهی و حرفه ای کردن هیئت مدیره شرکت های دولتی ارائه شده است.

در گزارش آخر این کتاب با عنوان «مالکیت و راهبری شرکت های دولتی»، روش ۵۳ کشور در خصوص پنج موضوع، یعنی نهاد مالکیت دولتی، شرکت های دولتی در محیط بازار، شفافیت و درستکاری در شرکت های دولتی، هیئت مدیره شرکت های دولتی و خصوصی سازی و گسترش مالکیت شرکت های دولتی بررسی شده است. هر سه گزارش با ارائه تجربه کشورهای مختلف در به کارگیری راهبری شرکتی در شرکت های دولتی به اجرای آن در شرکت های دولتی ایران کمک می کند.
سر فصل های کتاب راهبری شرکتی در شرکت های دولتی انتشارات سازمان حسابرسی:
رهنمود سازمان همکاری و توسعه اقتصادی درباره راهبری شرکتی در شرکت های دولتی
راهبری شرکتی در شرکت های دولتی در آسیا ( توصیه هایی برای اصلاح)
حرفه ای کردن هیئت مدیره شرکت های دولتی (بررسی روش کشورها)
مالکیت و راهبری شرکت های دولتی (مروری بر روش کشورها)

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...