مرجع کامل والیوم پروفایل، مارکت پروفایل، جریان سفارشات

Volume Profile' TPO' Order Flow: Next Generation of Day Treding

نویسنده :
ژوهانس فورثمن
مترجم :
مسعود قربانی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1403 تعداد صفحات : 744
نوع جلد / قطع: گالینگور / وزیری وزن: 1160
ویرایش : 0 شابک 9786001866562
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : فارکس، طلا و نفت

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 850,000تومان

مقدمه مترجم

مجموعه ای جامع، شامل سه عنوان با محوریت روش نوین معامله گری یعنی مارکت پروفایل و والیوم پروفایل و جریان سفارش با تمرکز بر بازارهای مختلف از بازار سهام و فارکس گرفته تا بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای کالایی تقدیم علاقه مندان این حوزه می شود. در کتاب اول این مجموعه که اکنون پیش روی شما قرار دارد، از صفر تا صد مارکت پروفایل و والیوم پروفایل و جریان سفارش، به صورتی کاربردی تشریح شده است. این کتاب شامل شرح و توضیحات مفصل مترجم است که به فهم ساده تر و عمیق تر مطالب کمک شایانی می کند. علاوه بر این نمودارهایی از دوره آموزشی نویسنده کتاب نیز برای درک بهتر مطلب، گنجانده شده است، مخصوصاً در جاهایی که احساس می کردم به توضیحات و نمودارهای بیشتری نیاز است.
با مطالعه کتاب های اصلی این حوزه، تصمیم گرفتم کتاب هایی را ترجمه کنم که به روز و کاربردی تر باشند. کتاب های این مجموعه، همگی از سال ۲۰۲۲ به بعد نوشته شده اند و نویسنده آن ها اقتصاددان و معامله گری با چندین دهه تجربه است که حاصل تحقیقات و پژوهش های کاربردی خود را به اشتراک گذاشته است. به نظرم کیفیت و سطح این کتاب ها قابل مقایسه با نمونه های مشابه و حتی آثار کلاسیک و پرارزش این حوزه نیست و یک معامله گر حرفه ای را از مراجعه به هر کتاب یا دوره ای بی نیاز می کند.

درباره کتاب نسخه ویژه 2022

این کتاب برای مبتدیان نوشته نشده است بلکه برای افرادی مناسب است که دارای دانش و تجربه قبلی هستند. این کتاب برای معامله گرانی مفید است که از روش های تحلیل سنتی یا کلاسیک استفاده کرده اند اما مشکلات یا شکست های قابل توجهی را تجربه کرده اند. روش تکنیکال سنتی، بر اساس آنچه دوست دارید، موضوعات را دسته بندی می کند و به دنبال راه حل های ساده می گردد و بر روش های آزموده شده تکیه می کند. مغز انسان می تواند اشتباه کند زیرا پیچیده است و اطلاعات را به روش خاصی پردازش می کند. به این اشتباهات سوگیری های شناختی و باورهای غلط می گویند. آن ها می توانند بر نحوه تفکر و تصمیم گیری ما تأثیر بگذارند. دانستن این نقاط یک ضعف طبیعی مهم را آشکار می کند تا بتوانیم تأثیر آنها را کاهش دهیم و بهتر قضاوت کنیم.
از این رو، کتاب من برای معامله گرانی که به دنبال راه حلی میانی بین روش های معاملاتی سنتی و نوین هستند، مناسب نیست. این رویکرد خطر قابل توجهی دارد که منجر به سردرگمی تحلیلی می شود.
این کتاب با مثال های جدید از سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و فصل های اضافی به روزرسانی شده است تا به خوانندگان کمک کند تا رویکردهای معاملاتی ارائه شده را بهتر درک کنند. همچنین فصل های متفاوتی اضافه شده است تا طیف وسیع تری از موضوعات پوشش داده شود. من به شدت براهمیت «عینیت» (objectivity) یعنی توانایی قضاوت یا تصمیم گیری بر اساس حقایق و شواهد به جای احساسات یا نظرات شخصی در این کتاب تأکید داشتم.
این کتاب به دلیل مثال هایی جامع، در قالب بیش از ۱۲۰ نمودار دارای ارزش بسیار زیادی است و ما از این مثال ها برای کمک به خوانندگان جهت درک زمینه پیچیده و جالب تحليل منطقه پروفایل (profile zone) و آنالیز جریان سفارش (order flow analysis) استفاده کرده ایم. نگارش چنین کتابی به زمان و تلاش قابل توجهی نیاز داشت. علاوه بر این، در این کتاب، حوزه هایی از تحلیل تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرند که معمولاً در کتاب های دیگر به آن ها پرداخته نمی شود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...