نظریه علیت اجتماعی در بازارهای مالی

The Socionomic Theory of Finance

نویسنده :
رابرت پرچتر
مترجم :
مهدی میرزایی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1403 تعداد صفحات : 840
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 1210
ویرایش : 0 شابک 9786001866296
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : روانشناسی بازار

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 850,000تومان

نظریه علیت اجتماعی در بازار مالی زیر مجموعه ای از زمینه بزرگ تر حوزه علیت اجتماعی شناسی (Socionomics) است. دو کتاب قبلی من به طور کلی بر نظریه علیت اجتماعی متمرکز بود، در حالی که این کتاب عمدتاً بر روی علیت اجتماعی در بازارهای مالی تمرکز دارد.
چشم انداز این جلد عبارت است از: این کتاب صرفاً به دنبال به چالش کشیدن نظریه های متعارف اقتصادی در امور مالی و اقتصاد کلان نیست؛ بلکه بایستی جایگزین آن نظریه ها شود. این کتاب مشاهدات قدیمی که بیانگر عاطفی بودن سرمایه گذاران است را به روزرسانی نموده و به منشأ این عواطف می پردازد. این کتاب درباره غیر منطقی بودن سرمایه گذار نیست؛ بلکه در مورد زمینه هایی صحبت می کند که تفکر غیر عقلانی یا تکانشی را در خود جای می دهند.

این یک کتاب تجزیه و تحلیل تکنیکال در مورد تفسیر احساسات در بازار مالی نیست؛ بلکه بیان می کند که چرا احساسات در بازارهای مالی وجود دارد. این کتاب در مورد روان شناسی بازار نیست؛ بلکه به نقش روان شناسی در علیت مالی و اجتماعی می پردازد؛ این کتاب در مورد هنر آینده نگری اجتماعی صحبت نمی کند؛ بلکه این کتاب به تشریح علل اصلی آینده اجتماعی می پردازد.

قسمت اول این کتاب، با ایده هایی در مورد علل برون زا و واکنش منطقی در قیمت گذاری های مالی شروع می شود. قسمت های دوم تا پنجم، نظریه علیت اجتماعی شناسی را معرفی می کند و مبانی علیت اجتماعی شناسی در بازار مالی را توضیح می دهد. قسمت های ششم تا هشتم دامنه بحث را گسترش می دهند. فصل هایی نیز وجود دارد که با مشارکت همکارانم تهیه و تنظیم شده است نقل قول هایی از مقاله های خبری در کتاب گنجانده شده است. همچنین قسمت هایی از نشریات نقل قول شده است. همه منابع در صورت تمایل به دسترسی به اصل مطلب، در انتهای هر فصل و بخش پانویس ذکر شده است.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...