نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM II

Reliability- Centered Maintenance, 2nd ed

نویسنده :
جان موبری
مترجم :
رضا آزدگان علی زواشکیانی
نوبت و سال چاپ : 3 / 1395 تعداد صفحات : 608
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 830
ویرایش : 0 شابک 9786009172160
موضوع اصلی : صنایع موضوع فرعی : صنایع

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 520,000تومان

RCM را شاید بتوان توانمندترین ابزار تعریف فعالیت های نت، تعیین فواصل انجام آنها، و نحوه اجرای آنها دانست. این ابزار که برای اولین بار در صنایع هوایی آمریکا ایجاد شد، توانست میزان سقوط های متأثر از نقص فنی هواپیماهای مسافربری را از حدود ۴۰ سقوط در یک میلیون پرواز به حدود ۱/0 سقوط در یک میلیون پرواز کاهش دهد. برای راحت تر شدن درک موضوع باید گفت که اگر این کاهش چشمگیر ۴۰۰ برابری صورت نمی گرفت امروزه ما باید انتظار سقوط یک هواپیمای ۷۴۷ در هر روز را می داشتیم.

همین موفقیت اعجاب آور باعث شد که امروزه RCM II که نسخه طراحی شده برای صنایع عمومی RCM اولیه می باشد در همه صنایع و اکثر کشورها پیاده سازی شود . آهنگ پیاده سازی RCM IIدر طی سال های اخیر نه تنها کند نشده بلکه شدت نیز گرفته است که مدیون فوایدی است که این ابزار برای سازمان ها به ارمغان آورده است.

مهم ترین فواید پیاده سازی RCMII را شاید بتوان در شش گروه کلی طبقه بندی و خلاصه کرد:
* افزایش قابلیت دسترس پذیری دستگاه ها و ظرفیت تولید
* کاهش هزینه های نت، خرابی دستگاه ها و عملیاتی
* کاهش چشمگیر حوادث صدمه زننده به ایمنی و محیط زیست
* افزایش طول عمر تجهیزات
* کاهش قابل توجه فعالیت های اضطراری سازمان

ایجاد فرهنگ همکاری در بین همه گروه ها و همچنین فضای برنامه ریزی و عملکردی پیش اقدام، این فرهنگ تنها به واحد نت محدود نمانده بلکه در سایر واحدها از قبیل عملیات، مهندسی، تأمین قطعات یدکی شکل گرفته و در نهایت به کل سازمان تسری می یابد.
همان طورکه نابرده رنج گنج میسر نمی شود، باید توجه نمود که رسیدن به فواید بالا دانش، تلاش، و بصیرت می طلبد. علاوه بر این، RCM برای رسیدن به نتیجه کامل به حمایت همه جانبه مدیریت ارشد سازمان نیاز دارد. شاید بتوان به جرات گفت هیچ یک از پروژه های بهبود جدی در سازمان ها بدون عوامل ذکر شده بالا به نتیجه دلخواه نخواهد رسید و RCM هم مستثنی از این قاعده نیست.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...