مدیریت ریسک در زنجیره تامین

Risk Management in Supply Chain

نویسنده :
احمد جعفرنژاد سهیلا اعتضادی صابر خلیلی اسبوئی
نوبت و سال چاپ : 2 / 1398 تعداد صفحات : 328
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 505
ویرایش : شابک 9789640371480
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : زنجیره تامین

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 72,000تومان

تشدید رقابت جهانی در محیطی که بصورت دائم در حال تغییر است ضرورت پاسخ های مناسب سازمان ها را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آنها تأکید می کند. سازمانهای امروزی در عرصه ملی و بین المللی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند بهره گیری از الگویی مناسب همچون زنجیره تامین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. اما در سال های اخیر، اختلالات زنجیره تامین در عملکرد شرکت ها تاثیر به سزایی داشته است. ریسک های زیادی که شرکت ها در زنجیره های تامین با آنها روبرو هستند منجر به زیان های مالی زیادی برای آنها شده و آنها را از اهداف شان دور می کند. یکی از مهم ترین مباحثی که در حال حاضر به آن توجه ویژه ای می شود مدیریت ریسک در زنجیره تامین است.

در این کتاب به دنبال آن هستیم که با چگونگی مدیریت کردن ریسک در زنجیره تامین آشنا شویم. به همین منظور کتاب به سه بخش تقسیم شده است. در بخش اول با مقوله ریسک در سازمان آشنا می شویم. این بخش از پنج فصل تشکیل شده است. در فصل اول ریسک و مفاهیم مرتبط با آن تعریف می شود. در فصل دوم استاندراد مرتبط با ریسک تحت عنوان ایزو ۳۱۰۰۰ معرفی می شود، در ادامه در فصل سوم ریسک را در پروژه ها و فرایندها تشریح می کنیم و در فصل چهارم یک سیستم مدیریت ریسک مفهومی ارائه خواهیم داد و در انتهای این بخش در فصل پنجم مدیریت ریسک در شبکه های ارزش را تشریح می کنیم.

بخش دوم کتاب به معرفی زنجیره تامین و مفاهیم مرتبط با آن می پردازد. این بخش دو فصل بوده که در فصل ششم کتاب به معرفی زنجیره تامین می پردازیم در ادامه در فصل هفتم به تحلیل آسیب پذیری زنجیره تامین می پردازیم.

بخش سوم کتاب که پیکره اصلی کتاب را تشکیل می دهد به بررسی ریسک در زنجیره تامین می پردازد. در فصل هشتم از این بخش به معرفی ریسک زنجیره تامین می پردازیم، در ادامه در فصل نهم به پیش بینی و مدیریت ریسک زنجیره تامین می پردازیم و در فصل دهم با استفاده از شبیه سازی شکست های زنجیره تامین را بررسی می کنیم. در ادامه در سایر فصول به بررسی یکی از مسائل حوزه مدیریت ریسک زنجیره تامین می پردازیم. نویسندگان کتاب امیدوارند که کتاب حاضر علاوه بر گشودن پنجره ای جدید در حوزه زنجیره تامین برای تحقیق بیشتر دانشگاهیان، همچنین به عنوان منبع مناسبی جهت بررسی وضعیت ریسک - تامین به فعالان کسب و کار نیز یاری رساند.

فهرست:

بخش اول: مدیریت ریسک

1. ریسک و مفاهیم مرتبط با آن

2. مدیریت ریسک و ایزو 31000

3. ریسک در پروژه ها و فرایندها

4. سیستم مدیریت ریسک- یک مدل مفهومی

5. مدیریت ریسک در شبکه های ارزش

بخش دوم: زنجیره تامین

6. زنجیره تامین

7. ارزیابی آسیب پذیری زنجیره تامین

بخش سوم: ریسک زنجیره تامین

8. ریسک زنجیره تامین

9. پیش بینی و مدیریت ریسک زنجیره تامین

10. استفاده از شبیه سازی برای بررسی شکست های زنجیره تامین

11. تک منبعی بودن در برابر چند منبعی بودن، دیدگاه مدیریت ریسک تامین

12. نقش طراحی محصول در مدیریت ریسک زنجیره تامین جهانی

13. انعطاف پذیری و ریسک زنجیره تامین

14. بنگاه و مدیریت ریسک تامین

15. ماتریس های ریسک در مدیریت زنجیره تامین

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...