منابع انسانی داده محور؛ نحوه استفاده از تحلیل ها و شاخص های کلیدی پیشبرد عملکرد

Data- driver HR: How to Use Analytics and Metrics to Drive Performance

نویسنده :
برنارد مر
مترجم :
علی پیران نژاد وحید فرجی جبه دار
نوبت و سال چاپ : 2 / 1400 تعداد صفحات : 304
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 440
ویرایش : 0 شابک 9789640301418
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : منابع انسانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 240,000تومان

با در نظر داشتن ظهور فناوری های نوین و همچنین تحولاتی که به مدد این فناوری ها در حال انجام است، موضوع منابع انسانی و مدیریت آن در سازمان ها در چند سال آینده (همانند آنچه در سال های اخیر شاهد آن بودیم)، دستخروش تغییراتی شگرف قرار خواهد گرفت. مرور تحولات گذشته در این دوره گواه این مدعاست که در آینده ای نزدیک، مفهوم منابع انسانی و فرایندهای مدیریت آن در سازمان ها تا حدی متحول خواهند شد که قرابت کمی با آنچه امروز با آن روبرو هستیم خواهند داشت. پیشرفت های نوین در عرصه فناوری ها به ویژه در زمینه جمع آوری داده و تجزیه و تحلیل آن فرآیندهای منابع انسانی و به صورت کلی ساختار واحدهای منابع انسانی را تغییر داده است به شکلی که این واحد را از یک واحد ستادی که در گذشته مورد توجه بود به شریک استراتژیک سازمان ها مبدل ساخته است. دور از ذهن نخواهد بود اگر بگوییم بر اساس این رویکردهای نوین، شاید کارشناسان جذب واحد منابع انسانی، بجای آنکه زمان خود را صرف بررسی رزومه متقاضیان جذب در سازمان ها کنند. به نوشتن الگوریتم های جدی اقدام خواهند کرد!

با در نظر داشتن روندهای اشاره شده، ایجاد آمادگی برای پذیرش نقش های آینده واحد منابع انسانی (بویژه به عنوان شریک استراتژیک سازمان) و همچنین افزایش آگاهی در خصوص فرایندهای نوین مورد استفاده در این واحدها، از اهمیت اساسی برخوردار است. علی رغم آنکه در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجهی از منابع و آثار منتشر شده با رویکردهای نوین (همچون منابع انسانی به عنوان شریک استراتژیک سازمان، کاربرد داده ها در حوزه منابع انسانی، منابع انسانی دیجیتالی و... )، در سطح بین المللی هستیم، ولی در مقایسه با آثار منتشر شده با رویکرد کلاسیک منابع انسانی شکاف عمیقی را شاهد هستیم. در میان مجموعه آثاری که با رویکردهای نوین تدوین شده اند. کتاب حاضر یکی از شناخته ترین منابع بین المللی است که در حوزه منابع انسانی داده محور انتشار یافته و به عنوان یکی از منابع اصلی در دوره های آموزشی و کاربردی مربوطه تدریس می شود.

نویسنده این کتاب برنارد مر یکی از افراد شناخته شده در حوزه هوش و عملکرد کسب و کار بر پایه فناوری های جدید است. وی مشاوره بسیاری از شرکت ها در زمینه هایی مانند تحول دیجیتال، فناوری آینده و تحول عملکرد بوده و به عنوان چهره اثرگذار (اینفلونسر) در کسب و کار شناخته شده است. کتاب حاضر به زبان های مختلفی ترجمه شده و روایتی ساده، خلاصه و بسیار روان از ساختار کلی منابع انسانی داده محور را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که کتاب حاضر اولین مجموعه ای است که با رویکرد داده محوری به مقوله منابع انسانی در کشور به چاپ رسیده است.

فهرست:

1. منابع انسانی داده محور

2. سیر تکاملی هوشمندسازی و فراهوشمندسازی منابع انسانی

3. استراتژی داده محور: اتخاذ رویکردی تجاری در منابع انسانی هوشمند

4. انجار داده ها: شناسایی منابع کلیدی داده های منابعانسانی

5. ابزارهای منابع انسانی داده محور: تبدیل داده به بینش از راه تحلیل افراد

6. چالش های بالقوه: نگاهی به حریم خصوصی، شفافیت و امنیت داده ها

7. جذب و استخدام داده محور

8. تعلق شغلی داده محور

9. ایمنی و بهداشت داده محور کارکنان

10. آموزش و توسعه داده محور

11. مدیریت عملکرد داده محور

12. آینده منابع انسانی داده محور

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...